„Baigėsi produktai, laukiame, kada bus pinigai. „Laivininkystė“
informavo, kad pinigų nėra. Sekmadienį liksim be duonos. (...) Jei
pinigų nėra, remontai nebevyksta. Kiek buvo sumokėta, tiek iš
pradžių elektronikos darbų ir įvyko, o toliau tyla, nes
apmokėjimo nėra ir darbai sustojo“, – BNS pasakojo „Vorutos“
kapitonas Saulius Mačiukas.
Vėliau jis patikslino, kad LJL vadovybė laivą informavo, jog
penktadienį bus pervesta 300 eurų, už kuriuos bus nupirkta maisto
ir vandens atsargų. Kapitono teigimu, įmonė žadėjo, kad didesnė
pinigų suma bus pervesta kitą savaitę.
Anot jo, su Dakaro uoste esančios „Raguvos“ įgula
nepavyko susisiekti, tačiau spėjama, kad jo padėtis yra labai
bloga.
„Ten išvis turėtų būti tragiška padėtis. (...)
Neįsivaizduoju, kas yra Dakare, ten reketuojamas laivas, ten visko
gali būti. Jei ne krovinys pas juos, tai jau seniai laivas gal būtų
užgrobtas, tokia praktika pasitaiko labai dažnai. (...) Labiau nei
įsitikinęs, kad ten taip gal ir atsitiks, jei neišspręs jų
išplaukimo klausimo. Su mumis dar gali palaukti, bet ten bankas (SEB
bankas – BNS) rizikuoja prarasti laivą“, – BNS sakė S.Mačiukas.
Jo teigimu, per dieną uoste įstrigęs laivas įmonei kainuoja
apie 3 tūkst. eurų, skaičiuojant maisto, vandens, kuro atsargas,
atlyginimus ir uosto rinkliavas.
JAV Filadelfijos uoste esančio LJL laivo „Venta“ kapitonas
Olegas Semionovas BNS informavo, kad ketvirtadienį baigta iškrauti
dalis laivo krovinio, tačiau išplaukti į Kanadą laivas negali, nes
yra areštuotas.
Su Italijos Taranto uoste esančio laivo
„Romuva“ įgulos nariais BNS penktadienį susisiekti nepavyko.
Vyriausybė šią savaitę nutarė gelbėti žlungančią LJL,
suteikdama jai dar 3 mln. eurų paskolą. Pinigai būtų panaudoti
įstrigusiems laivams gelbėti. Skelbiama, kad pinigai įmonę pasieks
kitą savaitę.