Kolegų bendravimas vis labiau keliasi į elektroninę erdvę

2015 m. liepos 8 d. 09:27
lrytas.lt
Skaičiuojama, kad internetu pasaulyje iki šios dienos naudojasi 2,25 mlrd. žmonių. Vidutiniškai per dieną žmogus internete naršo 51 minutę arba apie 25 valandas per mėnesį. Technologijos vis daugiau laiko skatina praleisti virtualioje erdvėje.
Daugiau nuotraukų (1)
Darbo aplinkoje susitikimai su klientais ir kolegomis dažnai organizuojami nuotoliniu būdu, o svarbūs klausimai gali būti sprendžiami elektroniniu paštu arba telefonu.
Kokią įtaką vis mažėjantis tarpusavio bendravimas „akis į akį“ daro vidinei įmonės komunikacijai ir kaip tai veikia komandą, komentuoja Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus ir vyresnysis ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ partneris Arijus Katauskas.
Skaitmeninė era palengvino vidinę komunikaciją didelėms kompanijoms
V. Sutkus mano, kad šiandien darbuotojai didesnę laiko dalį dirba nuotoliniu būdu, negu palaiko tiesioginį ryšį su kolegomis. Komunikacija vyksta elektroniniais laiškais, mobiliaisiais telefonais bei įvairiais socialiniais tinklais.
„Atsiradus integruotos komunikacijos poreikiui naujausio modelio išmanieji telefonai turi funkciją, kurioje viskas matoma vienoje vietoje, žmonės vis daugiau laiko praleidžia bendraudami virtualiai negu tiesiogiai“, – teigia V. Sutkus.
A. Katauskas papildydamas teigia, kad skaitmeninis pasaulis stipriai palengvino didelių kompanijų vidinę komunikaciją. „Tarpusavio bendravimas stipriai pakito, kai tokios kompanijos kaip “Microsoft“ pristatė socialinius tinklus skirtus darbuotojams, kur jie gali tiesiogiai bendrauti vienas su kitu.
Taip pat neužmirškime ir to paties “Skype“ bei visų kitų įrankių, kurie dabar plačiai naudojami. Didelės kompanijos virto mažomis, kai vienas darbuotojas, sėdintis viename pasaulio krašte, gali šnekėtis su kitu be jokių problemų, to anksčiau nebuvo galima įsivaizduoti“, – pastebi A.Katauskas.
Šiuolaikinės technologijos atvėrė galimybes, o ne panaikino bendravimą
Skaitmenizacijos era, kuomet vis daugiau bendraujama virtualiuoju būdu, kelia grėsmę, kad laikui bėgant realus bendravimas išnyks tiek tarp verslo partnerių, tiek tarp darbuotojų. Tiek V. Sutkus, tiek A. Katauskas šioje situacijoje įžvelgia ir gerąją, ir blogąją puses.
„Netiesioginės, arba nuotolinės, komunikacijos didėjimas yra gerai, nes tuo pačiu didėja ir darbo efektyvumas bei darbuotojo produktyvumas. Efektyvumo požiūriu, nuotolinis bendravimas ir technologijos padeda taupyti laiką bei didinti darbo našumą“, – teigia V. Sutkus.
LVK prezidentas tęsia, kad neigiama skaitmenizacijos pusė yra ta, jog sumažėjus tiesioginei komunikacijai atsiranda vienišumo jausmas ir net galėdami bendrauti tiesiogiai, darbuotojai dažnai pasirenka virtualų būdą, kuris ne visada būna pakankamai informatyvus.
A. Katausko požiūriu, tiesioginis bendravimas visiškai neišnyko, tiesiog atsirado paprastesnė galimybė atsakyti į tuos klausimus, kurie nereikalauja tiesioginio bendravimo ir fizinio buvimo vienoje patalpoje, išspręsti juos daug greičiau, daug efektyviau ir sutaupyti daugybe kaštų.
„Didžiulės kompanijos sutaupė daugybę pinigų, nutraukdamos brangias keliones aplink pasaulį tam, kad nuskristų į kelių valandų trukmės posėdžius, nes dabar juos galima padaryti nuotoliniu būdu, naudojantis šiuolaikinėmis technologijomis. Manau, kad technologijos papildė galimybes, o ne panaikino bendravimą“, – teigia A. Katauskas.
A. Katauskas ir V. Sutkus sutaria, kad tiesioginė komunikacija neišnyks, bet virtualus bendravimas toliau plėtosis.
Socialiniai verslo projektai – proga daugiau pabendrauti su kolektyvu   Tokie socialiniai projektai kaip „Aš myliu savo įmonę“ leidžia darbuotojams bendrauti vieniems su kitais, o kartais – net susipažinti. Būtent „Aš myliu savo įmonę“ organizuojamas jau trečius metus. Projekto tikslas – gerinti įmonių mikroklimatą ir darbuotojų bei darbdavių tarpusavio santykius.
V. Sutkus mano, kad tokie projektai padeda vystyti geresnę įmonės vidinę komunikaciją, ugdo tiesioginį bendradarbiavimą, stiprina kolektyvo susitelkimą ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl Lietuvos verslo konfederacija šį projektą pradėjo organizuoti. „Projektas sutelkia kolektyvą kaip komandą, nes tai tam tikros varžybos, kur įmonė konkuruoja su kitomis įmonėmis, viena komanda su kita komanda. Šis projektas labai interaktyvus, nes galima su savo kolegomis bendrauti visiškai kitu kampu, kitu požiūriu ir kitu tikslu“, – teigia pašnekovas.
Bet koks įvykis, leidžiantis žmogui kartu su kitu komandos nariu padaryti kažką, ko dar nėra darę ar pasakyti tai, ko dar nėra sakę, jei tai duoda teigiamų emocijų, yra vienareikšmiškai naudingas dalykas bendrovei, komandai bei kiekvieno žmogaus rezultatams individualiai, mano A. Katauskas.
„Projektas – pirmasis Lietuvoje, kuris yra aiškiai nukreiptas į labai subjektyvų buvimo kompanijoje jausmą.
„Aš myliu savo įmonę“ suartina kartu dirbančius žmones ir leidžia draugiškai varžytis tarpusavyje su kitomis kompanijomis bei suteikia galimybę savo kolegų paklausti tų dalykų, kurių niekada nebūtum paklausęs jei įmonė nedalyvautų konkurse“, – teigia A. Katauskas.
Registruotis į projektą „Aš myliu savo įmonę“ galite čia: https://plus.lrytas.lt/myliusavoimone2015/

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.