Nesipykti pavyksta retai
„Konfliktų pasitaiko visada. Nesipykti su statybininkais pavyko tik keliems namas. Tiesa, tam buvo kelios prielaidos – patys rangovai labai gerai komunikavo su gyventojais, pasakojo, kas ir kaip vyksta. Be to, patys namai buvo nedideli, tad ir darbų buvo nedaug. Pabaigus modernizaciją, abi pusės laimingai išsiskyrė.
Iš esmės, pastebime, kad pamažu žmonės supranta, jog name vyksta modernizacija ir statybininkai ne šiaip sau vaikšto į butus ir daro kitus darbus“, – įžvalgomis mielai pasidalija Kauno apskrityje daugiabučių modernizaciją prižiūrinčios įmonės vadovas Gediminas Zakšauskas.
Vieną iš istorijų, galinčių iliustruoti tokią tendenciją, pasakoja ir Šiauliuose sėkmingai modernizuoto daugiabučio namo savininkų bendrijos pirmininkė Olga Mikalauskienė. Gero bendradarbiavimo dėka, gyventojų ir statybininkų santykiai, darbų pradžioje nepasižymėję šiluma, pavirto į gražią draugystę.
Susidūrė su stereotipais
O.Mikalauskienė neslepia, jog pačioje pradžioje aktyvi jos ir kitų gyventojų priežiūra statybininkų nesužavėjo: „Susidūriau su stereotipu, kad moteriai statybose nėra ką veikti. Buvo ir besipiktinančių tokiu vadovavimu. Vėliau, po pokalbio su statybų vadovu, mintis, jog dalyvausiu statybų procese, nieko nebegąsdino. Nors buvo techninis prižiūrėtojas ir su juo apžiūrinėdavome, kaip atlikti darbai, aš pati statybose praktiškai apsigyvenau“, – šypsosi inžinerinį išsilavinimą turinti moteris.
Ji atsimena, kad ir kiti gyventojai aktyviai dalyvavo prižiūrint statybas: „Laikausi tos nuomonės, jog gyventojai turi būtinai prižiūrėti, kaip vykdomi darbai. Savo name turime profesionalių statybininkų, konsultuodavausi su jais – eidavome, žiūrėdavome, vertinome, kaip kas vyksta. Gyventojai taip pat pranešdavo apie tai, kaip darbai vyksta butų viduje. Jeigu kas nors ko nors nespėdavo atlikti laiku ar kildavo abejonių dėl kokybės – iškart operatyviai sužinodavau.“
Geriausia priežiūra – planavimas
Tam tikras „santykių išsiaiškinimas“ su rangovais labai pravertė, kai modernizacijos darbai įsibėgėjo ir statybininkams prireikė gyventojų pagalbos planuojant darbus: „Stengiausi iš anksto suderinti su gyventojais grafiką, pagal kurį statybininkai galėtų atlikti darbus butuose. Tai padarius, viskas vyksta greičiau ir visiems mažiau nepatogumų. Už tai, kad netekdavo „derėtis“ su gyventojais patiems, statybininkai tikrai buvo dėkingi. Įsitikinau, kad tokių grafikų sudarymas yra tiesiog būtinas“, – sako O.Mikalauskienė.
Pašnekovė atkreipia dėmesį, jog renovacijos darbų kokybę prižiūrintys gyventojai turėtų orientuotis ne tik į pačią priežiūrą, bet ir stengtis pagelbėti rangos darbus atliekantiems žmonėms. „Nepasakyčiau, kad reikėtų vadovauti. Bet šiek tiek padėti planuotis darbus, kasdien priminti, ką reikėtų nuveikti per šiandien, kokie darbai buvo atlikti vakar – labai naudinga“, –įžvalgomis dalijasi pašnekovė.
Šypsodamasi ji pabrėžia, kad po daugiabučio renovacijos užbaigimo, pastebėjo, jog gyventojų ir statybininkų santykiai buvo labai geri: „Net po renovacijos baigimo statybininkai labai pagelbėjo gyventojams atlikti kitus darbus, patarė, kaip ką daryti. Galiu drąsiai sakyti, kad susibičiuliavome.“