Tarptautinė kompanijos „RetailMeNot.“ nepriklausoma elektroninės komercijos studija parodė, kad prekyba internetu Europoje šiemet augs 18,4 proc., o kitąmet – 18,7 proc. Didžiausias el. prekybos augimas šiais metais prognozuojamas Vokietijoje (23,1 proc.), Lenkijoje (21 proc.), Italijoje (19 proc.).
Pasaulines tendencijas atspindi ir internetinės prekybos augimas Lietuvoje. Prognozuojama, kad šiais metais internetu bus nupirkta 15 proc. daugiau prekių nei pernai. Pastarųjų metų elektroninės komercijos proveržį rodo ir internetinių parduotuvių rezultatai. Didžiausia internetinė parduotuvė Pigu.lt milijono užsakymų sulaukė per vienerius metus ir du mėnesius ir šių metų birželį pasiekė 2 milijonus užsakymų nuo veiklos pradžios. Pirmieji milijonas užsakymų kaupėsi gerokai ilgiau – 6 metus.
„Tai, kad užteko vos metų sulaukti antrojo milijono užsakymų, rodo spartų elektroninės prekybos augimą ir populiarėjimą. Gyventojai vis dažniau renkasi pirkti internetu, o jų vieno pirkimo krepšelis nuosekliai didėja. Per pastaruosius metus gerokai išaugo stambių prekių, tokių kaip kondicionieriai, šiltnamiai, dviračiai, lauko baseinai ir panašių pardavimas. Tai tokios prekės, kurias iki šiol gyventojai buvo labiau linkę rinktis tradicinėse mažmeninės prekybos parduotuvėse,“ – teigia Pigu.lt direktorius Dainius Liulys.
Šiuo metu vidutinis elektroninės parduotuvės pirkėjo krepšelis siekia 60 eurų. Pernai balandį, kai buvo pasiektas pirmasis milijonas Pigu.lt užsakymų, vieno pirkimo metu klientai vidutiniškai išleisdavo 53 eurus.
Populiariausi gyventojų pirkiniai internetu išlieka tokie patys: kvepalai ir kosmetika, buitinė technika, televizoriai, elektronika, sodo ir turizmo prekės, dviračiai, batutai, lauko ir vidaus baldai. Pastaraisiais metais stebimas žymus visų šių prekių kategorijų augimas.
„Stebime visų populiarių prekių kategorijų pardavimo nuoseklų augimą, tačiau didžiausias šuolis į viršų šiuo metu, be abejo, sezoninių prekių. Vasaros sezono prekių pardavimas šiais metais, palyginti su pernai metų vasaros pradžia, išaugo kartais. Pavyzdžiui, nors vasara šiais metais į Lietuvą neskubėjo, kondicionierių pardavimas birželio pradžioje išaugo 56 proc., o ventiliatorių – net daugiau nei 2 kartus, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu. Šiemet nuo metų pradžios pardavėme 2,6 karto daugiau šiltnamių, nei pernai per tą patį laikotarpį. Sporto, laisvalaikio ir turizmo prekių, tokių kaip dviračiai, batutai, lauko baseinai, pardavimas šiais metais išaugo net 3 kartus,“ – internetinės prekybos augimą apžvelgia D.Liulys.
Pasak jo, stabilų internetinės prekybos augimą lemia keli faktoriai. Pirmiausia, internetinių parduotuvių neriboja ekspozicijos erdvė, todėl jos gali siūlyti didesnį prekių asortimentą nei tradicinės mažmeninės prekybos parduotuvės. Taip pat el. prekyba aktyviai reaguoja į paklausos augimą ir stengiasi pirkėjams pasiūlyti didesnę prekės ženklų bei kainos įvairovę.
Augant internetinei prekybai, spartėja ir prekių pristatymo laikas, gerėja aptarnavimo kokybė.
Prognozuojama, kad šiais metais prekyba internetu Lietuvoje sudarys apie 5,5 proc. mažmeninės prekybos rinkos. 2014 m. pradžioje internetinės prekybos dalis buvo apie 4 proc.