Apie 0,29 mln. eurų, arba 1 mln. litų. Tiek per dešimtį metų už patalpų prekybos centre „Akropolis“ nuomą savininkams sumokėjo nagų dizaino salonų tinklą „Nail Bar“ valdanti bendrovė „Nailinga“.
Per tą dešimtmetį dvigubai pakilo ir nuomos kainos. Bet už patalpas pakloti pinigai dar nereiškia, kad jų per patį darbų įkarštį neteks palikti.
Anot bendrovės „Nailinga“ direktorės Ingridos Jočienės, pastaruoju metu konkurencija dėl strategiškai palankios darbo vietos tapo ypač arši.
„Akropolio“ atstovai sutinka, kad yra daug norinčių šiame prekybos centre nuomotis patalpas, bet pabrėžia, kad kainas jie taikantys lanksčiai: mažina, kai šalyje krizė, o kai padėtis pagerėja, grįžta prie sutartyje numatytų.
Ritasi karo bangos
„Nagų dizaino salonui patalpas sostinės prekybos centre „Akropolis“ nuomojamės nuo 2005 metų. Nė karto neuždelsėme sumokėti nuomos mokesčio, o tie mokesčiai augo ir užaugo iki tokio dydžio, kad tapo didesni už pajamas. Jas labai smarkiai apkarpė Rusijos ir Ukrainos konfliktas. Netekome daugybės klientų“, – sakė I.Jočienė.
Jos teigimu, pernai, prasidėjus karui Ukrainoje, smarkiai sumažėjo apsipirkti į Lietuvą atvykstančių ne tik rusų, bet ir baltarusių.
Vos tik krito rublio vertė, neliko turistų iš Rusijos, o jie buvo gana dažni „Akropolio“ klientai.
„Pirmieji karo Ukrainoje mėnesiai mums buvo žiaurūs. Rusai iki šiol taip ir nesugrįžo, nes rublio vertė vėl smunka.
Kitų pirkėjų iš užsienio „Akropolis“ dabar sulaukia daugiau.
Per vasarą galėtume užsidirbti, nes grožio versle šiltuoju metų laiku sukaupiama daugiausia pajamų. Tai puikiai žino ir patalpų savininkai, kurie mus stumia iš jų lauk“, – sakė I.Jočienė.
Partneriams atgręžė nugarą
Pasak verslininkės, Vilniaus „Akropolį“ valdanti bendrovė, užuot sunkmečiu pagelbėjusi smulkiajam verslui, užsimojo saloną iškeldinti į strategiškai nepalankią prekybos centro vietą.
„2013-aisiais suremontavome salono patalpas. Tam teko išleisti per 11,6 tūkst. eurų. Bet užklupo krizė – neliko klientų, ir salono veikla tapo nuostolinga.
2014-ųjų pabaigoje prašiau sumažinti nuomos mokesčius, nes tam pinigus teko atimti iš kitų tinklo salonų veiklos. Bet vietoj nuolaidos gavau siūlymą persikelti į prekybos centro užkampį. Tų patalpų kvadratinio metro nuomos mokestis yra šiek tiek mažesnis, bet jų plotas – didžiulis. Tokio nagų dizaino salonui nereikia, o nuomos mokestis sumažėtų vos 300 eurų“, – aiškino I.Jočienė.
Už 64 kvadratinių metrų patalpas šiuo metu „Nailinga“ kas mėnesį moka 4560 eurų nuomos mokestį. 2005-aisiais, kai salonas įsikūrė „Akropolyje“, nuomos kaina buvo perpus mažesnė.
Pasak I.Jočienės, kainos kilo nepaisant, kad būdavo užfiksuotos neterminuotojoje sutartyje.
„Jau po poros metų, nusprendus tuometės bendrovės „Akropolis“ savininkams, sutartį teko perrašyti. Joje numatytas nuomos mokestis sukosi apie 140 litų už kvadratinį metrą, tad 2007 metais per mėnesį už nuomą teko pakloti 9040 litų (2620 eurų). Nors ir sudaromos neterminuotosios sutartys, patalpų šeimininkai jas gali nutraukti kada panorėję“, – sakė I.Jočienė.
Jos teigimu, darbą pastaruoju metu ypač apsunkino ir tai, kad patalpų savininkai ėmė diktuoti sąlygas – versti saloną sumažinti paslaugų kainas.
Atsakymo nesulaukė
Anot Vilniaus „Akropolio“ atstovų, bendrovė, laikydamasi konfidencialumo, nekomentuoja atskirų sutarčių su nuomininkais detalių.
Jų teigimu, ne vienus metus bendrovei „Nailinga“ buvo taikomos didelės nuolaidos nuomai ir šios įmonės prašymu, ir savo iniciatyva.
O šiuo metu daugumos „Akropolyje“ veikiančių nuomininkų produktų ar paslaugų pardavimas auga, todėl taikyti vienai bendrovei papildomų nuolaidų ir taip sudaryti nelygias konkurencijos sąlygas kitoms nėra nei priežasties, nei galimybių.
Apyvarta auga
Virginija Semsienė
Bendrovės „Akropolis LT“ Nuomos skyriaus vadovė
„Pernai Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“, kuriuos valdo bendrovė „Akropolis LT“, veikiančių nuomininkų apyvarta išaugo 4,2 proc. Tad kalbėti apie globalią krizę nėra dingsties.
Pirkėjų iš Rusijos pastaraisiais metais daug mažiau, nei būdavo anksčiau. Baltarusių taip pat pernai buvo sumažėję apie 20 proc., tačiau pastaraisiais mėnesiais jie po truputį grįžta. Vis dėlto tai nedaro didesnės įtakos pardavimui – pagrindiniai pirkėjai bet kokiu atveju yra Lietuvos gyventojai.
2014-aisiais Vilniaus „Akropolyje“ apsilankė apie 184 tūkst. lankytojų daugiau nei 2013 metais, tad pirkėjų srautas, nepaisant geopolitinių įvykių, didėja. Kasmet jame apsilanko apie 15 milijonų žmonių.
Nuomos kainų Vilniaus „Akropolyje“ pokyčius lemia keletas veiksnių: bendra ekonominė šalies situacija, pirkėjų srautai, sąnaudos, kurias patiria prekybos centro valdytojai, nuomojamų plotų paklausa ir kiti.
Su prekybos ar paslaugų operatoriais visada ieškome abiem pusėms priimtinų sprendimų – pavyzdžiui, ekonominės krizės metais tam, kad padėtume verslui, nuomininkams teikėme dideles nuolaidas. Šiuo metu situacija šalyje stabili, vartojimas auga, tad pamažu grįžtame prie sutartyse numatytų nuomos sąlygų.
Vilniaus „Akropolyje“ niekada nebuvo neišnuomotų prekybos ar paslaugų teikimo vietų. Tad norinčių įsikurti „Akropolyje“ yra daugiau nei vietos. Turime sąrašą įmonių, kurios laukia galimybės čia pradėti veiklą.“