Pagal naująsias taisykles, maksimalus rankinio bagažo dydis
sudarytų 55x35x20 cm. (Aviakompanijų dabar leidžiami rankinio bagažo dydžiai skiriasi, tačiau nemažai jų yra nustačiusios 55x40x20).
Pokyčiai būtų taikomi
orlaiviams, kurių vietų skaičius perkopia 120. Standartus bendromis
pastangomis parengė IATA narės aviacijos bendrovės ir lėktuvų
gamintojai, siekdami kiek įmanoma efektyviau panaudoti erdvę
orlaivių salonuose.
Pasak vyriausiojo IATA viceprezidento Tomo
Windmullerio, tokios priemonės leistų įvesti tvarką paskirstant
rankinį bagažą lėktuvuose.
„Susiklosčiusi situacija (susijusi su
rankiniu bagažu) gali būti nemaloni keleiviams. Parengtos normos
padėtų išlyginti prieštaravimus ir pagerintų aptarnavimą“, –
sakė T.Windmulleris.
IATA patikslina, kad kelios lagaminų ir kelioninių rankinių
gamintojos jau sukūrė prekių, atitinkančių naujus standartus.
Tikimasi, kad parduotuvių lentynose jos atsiras dar šiais metais.
IATA iniciatyva yra rekomendacinio pobūdžio.
Kaip rašo žiniasklaida, naująsias taisykles artimiausiu metu
pasirengusios įvesti tokios bendrovės kaip „Azul“, „Lufthansa“,
„Emirates Airlines“, „Avianca“, „Qatar Airways“, „Cathay Pacific“,
„China Eastern“, „China Southern“ ir „Caribbean Airlines“.
Šiuo metu IATA priklauso per 260 pasaulio aviacijos bendrovių.