Lietuviškas obuolys – visada sveikesnis?

2015 m. gegužės 27 d. 16:22
lrytas.lt
„Jei žmogui parodytume du vienodus jogurtus ir pasakytume, kad vienas iš jų yra lietuviškas, o kitas – prancūziškas, jis kaip sveikesnį ir natūralesnį įvertintų lietuvišką. Toks suvokimas yra racionaliai nepagrįstas“, – sako tyrimo apie produktų sveikumą autoriai.
Daugiau nuotraukų (1)
ISM vadybos ir ekonomikos universiteto ir Vienos ekonomikos universiteto tyrėjų darbas apie tai kaip suvokiamas vietinių prekių sveikumas šią savaitę bus pristatytas prestižinėje Europos marketingo akademijos (European Marketing Academy (EMAC) konferencijoje, Leuvene, Belgijoje.
Tyrimą atliko ISM vadybos ir ekonomikos universiteto podoktorantūros tyrėja dr. Justina Gineikienė, Vienos ekonomikos universiteto ir WU Executive Academy dekanas prof. Bodo B.Schlegelmilcash bei Vienos ekonomikos universiteto tyrėja Rūta Ruževičiūtė.
Tyrėjai nagrinėjo kaip skiriasi vietinių ir užsienyje pagamintų prekių suvokiamas sveikumas.
„Mūsų tyrimas taip pat atskleidė, kad sveikumo suvokimui įtakos neturi produkto kokybės vertinimas, jautrumas kainos atžvilgiu ir kiti veiksniai“, – sako tyrimą pristatysianti ISM vadybos ir ekonomikos universiteto podoktorantūros tyrėja dr. Justina Gineikienė. Be to, duomenys atskleidė, kad toks sveikumo suvokimas turi įtakos pasirinkimui ką pirkti. Tačiau šis su sveikumu susijęs stereotipas gali būti nesunkiai panaikintas. „Vienoje iš studijų tyrinėjome kaip žmonės suvokia sveikumą, jei pakeičiama produkto kilmė. Lietuviai vertina lietuvišką duoną kaip sveikesnę nei vokišką, tačiau pakanka pasakyti, kad vokiška duona yra pagaminta remiantis senoviniu lietuvišku receptu ir sveikumo stereotipas išnyksta“, – sako dr. J. Gineikienė. Taigi, jei produktas turi lietuviškumo elementą, jo sveikumas suvokiamas taip pat kaip ir užsienyje pagaminto produkto.
Duomenys tyrimui buvo rinkti Lietuvoje ir Šveicarijoje. Tyrimas atskleidė, kad sveikumo suvokimo skirtumai yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Su sveikumu susiję stereotipai vietinių prekių atžvilgiu iki šiol nebuvo tirti, tad darbas suteikia svarbią teorinę paskatą išsamiau tyrinėti priežastis kodėl perkamos vietinės prekės. „Džiaugiamės, kad prie tyrimo atlikimo prisidėjo prof. B. B. Schlegelmilch, kuris pasaulyje yra aukštai vertinamas tarptautinės rinkodaros ir kilmės šalies tyrėjas. Jis padėjo tyrimo standartus pakelti į aukščiausią tarptautinį lygmenį“, – teigia dr. J. Gineikienė.
Tyrimas finansuotas pagal Europos Sąjungos struktūrinių fondų įgyvendinamą projektą „Podoktorantūros (post doc) stažuočių įgyvendinimas Lietuvoje“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.