„Apple“ itin pasistengė Kinijoje, kur atėmė dalį rinkų iš „Samsung“, „Xiaomi“ ir „Huawei“. Teigiamą poveikį padarė ir „Apple Watch“ – kompanijos pirmasis naujos kategorijos gaminys per pastaruosius penkerius metus, sukėlęs daug šnekų pasaulyje.
„Google“ nebuvo prastesnė, tik „Apple“ pasistengė labiau. Taip šių kompanijų konkurenciją įvertino analitikai. Kaip bebūtų, „Google“ Vakarų šalyse vis dar yra pirmoji paieškos sistema ir neretai minima kaip patraukliausia darbdavė.
Naujausiame šimtuke nebeliko nei vieno rusiško prekės ženklo, nors prieš metus „Sberbank“, įvertinas 12,637 mlrd. JAV dolerių, užėmė 75-ąją vietą, o ryšio operatorius „Mobile TeleSystems“ (MTS) buvo 80-asis. Šis prekės ženklas prieš metus buvo įvertintas 12,175 mlrd. JAV dolerių.
Žemiausia prekės ženklo kaina, kurią perkopusi kompanija galėjo patekti į šimtuką, buvo 11,044 mlrd. JAV dolerių. Tokia suma įvertintas paskutiniojoje reitingo vietoje įrašytas „Scotiabank“ prekės ženklas.
Rusiški prekių ženklai minimi tik naftos ir dujų grafoje. „Gazprom“ ženklo vertė šiais metais smuko 17 proc. iki 5,179 mlrd. JAV dolerių, „Rosneft“ – 10 proc. iki 5,001 mlrd. JAV dolerių. Šio sektoriaus grupėje dujų monopolininkė stojo į devintąją vietą, o stambiausia Rusijoje naftos kompanija – į paskutiniąją. 2014-aisiais į sąrašą buvo patekęs ir „Lukoil“, tąsyk įvertintas 4,772 mlrd. JAV dolerių.
Tai, kad brangiausių prekės ženklų šimtuke nebėra rusiškų prekės ženklų, lėmė sumenkęs šios šalies kompanijų patrauklumas investuotojams. Be to, tarptautiniams investuotojams svarbios pajamos doleriais, o ne nacionaline Rusijos valiuta.
Brangiausių prekės ženklų dešimtukas atrodo taip:
„Apple“. Vertė 246,992 mlrd. JAV dolerių.
„Google“. Vertė 174 mlrd. JAV dolerių.
„Microsoft“. Vertė 116 mlrd. JAV dolerių. Pernai šis prekės ženklas buvo pozicija žemiau. Faktą, jog „Microsoft“ „Windows 7“ ir „Windows 8.1“ vartotojams nemokamai siūlo „Windows 10“, analitikai vertina kaip kompanijos siekį padaryti produktus lengviau prieinamus vartotojams.
IBM. Vertė 94 mlrd. JAV dolerių. Per metus prekės ženklo vertei smukus 13 proc., jam teko nusileisti viena pozicija žemiau. Sumenkusiai vertei įtakos turėjo uždirbtas menkas pelnas. Be to, ženklas paskendo bandydamas konkuruoti debesų kompiuterijos srityje su „Amazon“ ir „Microsoft“.
„Visa“. Vertė 92 mlrd. JAV dolerių. Šis prekės ženklas per metus šoktelėjo dviem pozicijomis į viršų. Teigiamai „Visa“ ženklui atsiliepė visame pasaulyje augusios pajamos. Tačiau kompanijai pakišti koją gali pastaraisiais metais stipriai augęs „PayPal“.
AT&T – vertė 89 mlrd. JAV dolerių – ir „Verizon“ (86 mlrd. JAV dolerių) – dvi pirmaujančios JAV telekomunikacijų bendrovės džiaugėsi derlingais metais. Per metus pirmojo prekės ženklo vertė padidėjo 15 proc.
AT&T mėgina vis labiau įtikti vartotojams jiems siūlydama ne tik įprastas paslaugas, bet ir pramogas. Tiesa, per 12 mėnesių bendrovės akcijos atpigo 2 proc.
„Verizon“ turi planų ateityje dominuoti rinkoje, kurioje visas turinys – tiek televizijos kanalai, tiek publikacijos – vartotojus pasieks internetu. Štai kodėl kompanija neseniai paskelbė už 4,4 mlrd. JAV dolerių perkanti interneto paslaugų kompaniją AOL. Šiuo sandoriu siekiama sukurti naują svarbų žaidėją skaitmeninės žiniasklaidos rinkoje.
„Coca-cola“. Vertė 84 mlrd. JAV dolerių. Šis prekės ženklas brangiausių prekės ženklų šimtuke vienoje ar kitoje pozicijoje įrašomas visus dešimt metų – kiek ir rikiuojamas šis reitingas. Tiesa, palyginti su pernai metais, „Coca-cola“ krito per dvi pozicijas žemyn, o ženklo vertė išaugo 4 proc. Tai aiškinama menku augimu kylančiose rinkose.
„McDonald's“. Vertė 81 mlrd. JAV dolerių. Per pastaruosius metus ji smuko 5 proc., nors prieš metus šis prekės ženklas buvo užėmęs penktąją poziciją. Viena priežasčių, kodėl smuko prekės ženklo vertė – gyventojai atsigręžė į konkurentus. Tačiau „McDonald's“ be kovos nepasiduoda: keičia meniu, prekės ženklą, nuo įprastų geltonos ir raudonos spalvų pereidamas prie žalios.
„Malboro“. Vertė 80 mlrd. JAV dolerių. Šis prekės ženklas, kaip ir „Coca-Cola“, į šimtuką patenka kiekvienais metais visą dešimtmetį. O pastaraisiais metais šio prekės ženklo vertė pakilo 19 proc. Vertindami „Malboro“ poziciją, analitikai atkreipia dėmesį, jog jam išlaikyti aukštas pozicijas reitinge pavyksta net ir tuomet, kai daugelyje šalių ribojama rūkalų reklama.
Parengta pagal užsienio spaudą.