Apeliacinio teismo prašoma panaikinti nusistovėjusiai Europos Sąjungos ir Lietuvos teismų praktikai prieštaraujantį žemesnės instancijos teismo sprendimą ir įpareigoti konkursą vykdančią Vilniaus savivaldybės administraciją iš konkurso sąlygų pašalinti diskriminacines ir konkurenciją ribojančias nuostatas.
„Kelis kartus kreipėmės į naująjį Vilniaus merą siūlydami geriausią išeitį miestui – iš naujo paskelbti konkursą, niekam nekeliantį abejonių dėl skaidrumo. Tai užtruktų du tris mėnesius – lygiai tiek pat, kiek bylos svarstymas apeliaciniame teisme.
Tačiau atsakymo negavome, tik teismą pasiekė dar vienas Vilniaus administracijos prašymas panaikinti laikinąsias apsaugos priemones, kad būtų galima pasirašyti sutartį su pasirinktu konkurso laimėtoju.
Mes esame tikri, kad šis miestui svarbus pirkimas nebuvo vykdomas skaidriai, o konkursą laimėjusių bendrovių pateiktas pasiūlymas nekonkurencingas“, – sako Genadijus Kamkalovas, „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.
Pasak G.Kamkalovo, pirmasis aplinkkelio konkursas buvo surengtas itin sparčiai – per 43 dienas, vos pusantro mėnesio, o konkurso sąlygas buvo apskundusios net penkios skirtingos bendrovės. Viena jų – UAB „AXIS Power“ – dėl konkurso sąlygų neteisėtumo pateikė skundą savivaldybės administracijai ir ieškinį teismui, tačiau vėliau ieškinį atsiėmė ir buvo paskelbta, kad kartu su AB „Kauno tiltai“ bei kitomis bendrovėmis dalyvaus aplinkkelio statybos darbuose.
„Savo pasiūlymų konkurse pateikti negalėjome pirmiausia todėl, kad nebūtume galėję ginčyti neteisėtų konkurso sąlygų. Konkurso rengėjai apsidrausdami buvo įtraukę nuostatą, kad pasiūlymų pateikimas reiškia, kad sutinkame su visomis konkurso nuostatomis. Tačiau taip nėra – mūsų įsitikinimu, konkurso sąlygos prieštarauja viešojo pirkimo principams ir gerajai praktikai“, – sako Ramūnas Šilinis, „Kauno kelių“ generalinis direktorius.
Paskutinį mėnesį iki pasikeičiant Vilniaus merui ir tarybai savivaldybės administracija konkurso nugalėtojais paskelbė šešių bendrovių konsorciumą: darbus turėjo atlikti kelių statybos ir inžinerinės bendrovės „Kauno tiltai“, UAB „Fegda“, UAB „Lemminkainen Lietuva“, AB „Eurovia Lietuva“, UAB „Tiltuva“ ir UAB „Axis Power“.
Nugalėtojų konsorciumas pasirinktas tik iš dviejų konkursui pateiktų pasiūlymų. Antrasis dalyvis, spėjęs pateikti pasiūlymą konkurse, buvo AB „Panevėžio keliai“. „Panevėžio keliai“ kartu su konkursą laimėjusiais „Kauno tiltais“ yra atlikę daugiau nei 58 mln. eurų (200 mln. litų) vertės Vilniaus vakarinio aplinkkelio pirmojo etapo darbus.