Užsitęsęs prekybos tinklų karas lentynose perrašė ne tik pieno produktų kainas. Į atpigintų prekių sąrašus vasarį pateko būtiniausios prekės, daugiausia – pieno produktai.
Antroji banga balandį pasiekė ir kitų prekių – vaisių bei daržovių lentynas. O pastaruoju metu pinga gėrimai ir alus.
Mažesnės kainos – ilgam?
Pasak „Maxima“ atstovės Renatos Saulytės, alų ir kitas vasaros sezono prekes šis prekybos tinklas atpigino dar balandžio pradžioje.
„Pirkėjai gali įsigyti įvairiausių vaisvandenių, alaus ar ledų už mažesnę kainą.
Šiuo metu prekybos tinkle „Maxima“ parduodama net 70 įvairių rūšių ir gamintojų alaus, kurio kainos vidutiniškai sumažėjo 18 proc.“, – sakė R.Saulytė.
Taip pat vidutiniškai 12 proc. atpigino kone dvi dešimtys įvairių vaisvandenių bei sulčių. Artėjant šiltajam metų sezonui daugiau nei dešimtadaliu sumažintos ir kelių rūšių ledų kainos.
„Orai šyla, o kartu pučiasi ir sulčių bei vaisvandenių pardavimas. Bet pastarųjų prekių kainos seniai besikeitė“, – sakė „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis.
Skirtumai – nemenki
Užtat „Norfos“ prekybos tinkle Lietuvos gamintojų alus maždaug penktadaliu atpigo dar kovą. „Kainas perrašė patys gamintojai“, – tikino D.Ryliškis.
Pavyzdžiui, 5,2 laipsnio stiprumo „Švyturio Ekstra“ pusės litro alaus skardinė kovo pradžioje kainavo 0,92 euro, šiuo metu jos kaina sukasi apie 0,74 euro. „Rimi“ bei „Iki“ tas pats alus šiuo metu dar kainuoja po 0,92 euro, „Maxima“ – 0,68 euro.
Prekybininkų prieš metus pateikti duomenys parodė, kad pernai gegužę šis gėrimas visuose prekybos tinkluose kainavo po 3,09 lito – 0,89 euro.
„Šylant orams ir artėjant vasaros iškylų bei kepsnių čirškinimo sezonui karpome alaus daryklų produkcijos kainas.
Nuo balandžio 24-osios ir mūsų tinklo parduotuvėse maždaug 20 proc. atpigo tam tikrų rūšių alus“, – sakė “Iki“ atstovas Andrius Petraitis. Ieškant, kaip užtikrinti pirkėjams patrauklesnes šio gėrimo kainas, buvo deramasi su tiekėjais.
Aludariams – ne pyragai
Ar prekybininkų kainų karo šūviai neprakiurdys aludarių kišenės?
„Daug prekių pateko į tuos sąrašus. Alaus gamintojai dėl to tikrai nedžiūgauja. Jie nėra patenkinti prekybos tinklų konkurencine kova, nes gaminių kainos neretai sumažinamos būtent gamintojų sąskaita“, – sakė Lietuvos aludariu gildijos vadovas Saulius Galadauskas.
Pasak alų verdančios įmonės „Volfas Engelman“ vadovo Mariaus Horbačausko, derybos su prekybininkais – nuolatinė įmonės būsena.
„Tačiau kainas mažina ir didelė aludarių konkurencija rinkoje, ir pačių prekybos tinklų konkurencija.
Pastaruoju metu jie skelbia daug akcijų, o atpigusių produktų puokštėje atsidūrė ir alus. Nežinia, kaip bus toliau, bet šiuo metu žmonės gali nusipirkti ir gana pigaus alaus“, – kalbėjo M.Horbačauskas.