Teismas balandžio 17 dieną patenkino vienos didžiausių lauko reklamos
agentūrų „JCDecaux“ skundą ir panaikino Lietuvos apeliacinio teismo
pernai gruodį priimtą nutartį.
„JCDecaux“ teisme ginčijo koncesijos sutarties pakeitimus,
susijusius su stoginių vietų keitimo tvarka, remonto laiku, vietine
rinkliava bei papildoma konkurso nugalėtojo apsauga nuo
konkurencijos. Nurodoma, kad naujai suderėtos sutarties nuostatos
nebuvo viešintos iš anksto, o konkurso dalyviai dėl jų nesivaržė.
Koncesijos įstatyme nurodoma, kad į derybas kviečiamas tik
geriausią pasiūlymą pateikęs dalyvis, o kitų dalyvių kvietimas
galimas, bet neprivalomas. LAT nuomone, toks reguliavimas turėtų
reikšti, kad draudimas nukrypti nuo konkurso techninių, komercinių
ir finansinių reikalavimų negali būti suprantamas tik kaip
ribojimas derybomis pakeisti pasiūlymų vertinimo kriterijus.
„Priešinga pozicija suponuotų iškraipytos konkurencijos
situaciją, kai su vieninteliu ūkio subjektu institucija derėtųsi
dėl pirminėse konkurso sąlygose neįtvirtintos ekonominių
interesų pusiausvyros. Tai, be kita ko, galėtų lemti ūkio
subjektų siekį institucijai dirbtinai teikti ekonomiškai
nepagrįstus pasiūlymus, kad vėliau su ja galėtų derėtis dėl sau
palankesnių koncesijos sutarties vykdymo sąlygų“, – teigiama LAT
nutartyje.
Ginčas dėl beveik 350 stotelių stoginių įrengimo kilo
2014-ųjų gegužę, kai Kauno valdžios skelbtame konkurse laimėjo
vienintelė jo dalyvė „Reklamos arka“. „JCDecaux“ pasiūlymo
nepateikė, nes, anot jos, konkurso sąlygose numatytos sutarties
detalės neatitinka realybės.
Pagal 20 metų trukmės sutarties sąlygas visas stogines už savo
lėšas turėjo įrengti ir prižiūrėti „Reklamos arka“.
Preliminariais skaičiavimais, vien stoginių įrengimas kainuotų iki
1,6 mln. eurų. Be to, sutartyje buvo nurodyta, kad „Reklamos
arka“ savivaldybei mokėtų koncesijos mokestį, kuris per visą
sutarties laiką būtų daugiau nei 290 tūkst. eurų.
Be to, įmonė visą sutarties galiojimo laiką būtų atleista
nuo vietinės rinkliavos už išorinės reklamos leidimų išdavimą.
Paprašytas pakomentuoti susidariusią situaciją, naujasis Kauno
miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas
lrytui.lt sakė: „Vykdysime LAT nutartį, kuris grąžino visą situaciją į
derybų procesą su konkurso nugalėtoju – UAB „Reklamos arka.“
Kitos savaitės pradžioje bus galutinai sudaryta darbo grupė, kuri
vykdys derybas.“