Po padidinamuoju stiklu
Pirminiai kriterijai renkantis operatorių yra prekės ženklo įvaizdis, žinomumas Lietuvoje ir pasaulyje, privalumas – jei tokio ženklo negalima įsigyti kituose lietuviškuose centruose.
Tačiau lygiai taip pat jau būdami išparduotuvių centro dalimi operatoriai privalo atitikti tam tikrus kriterijus: išlaikyti ne mažesnę apyvartą nei pasirašyta sutartyje, visas prekes pardavinėti su nuolaida bei nuolat atnaujinti asortimentą.
Tam, kad būtų išlaikyta bendra išparduotuvių centro koncepcija, o asortimentas – atnaujinamas, „Parkas Outlet" turi savo specialistus, kurių darbas yra tikrinti operatorius, lyginti prekių kainas su reguliarių centrų prekėmis ir perspėti, jei jie neatitinka tam tikrų parametrų.
„Konkurencinėje kovoje norint sulaukti nuolatinio klientų srauto ir suformuoti klientų lojalumą būtina pasiūlyti ne tik nuolaidas, bet ir unikalių prekių. Lietuviai dažnai skundžiasi, kad Lietuvoje visos prekės vienodos. Stengiamės užpildyti šį deficitą, siūlome prekių, kurios buvo parduodamos tik užsienyje arba specialiai kurtos išparduotuvei“, – teigė išparduotuvių centro direktorė Vida Minkštimienė.
Reikalavimai nuomininkams
Prieš trejus metus išparduotuvių centro operatoriams atsirado dar vienas įsipareigojimas – pasiekti tam tikrą mėnesio apyvartą. Anot V.Minkštimienės, tai padeda valdyti ir reguliuoti nuomininkų veiklą.
Reikiamas apyvartos lygis nustatomas pagal to paties segmento nuomininkų generuojamos apyvartos vidurkį ir dažniausiai turi būti pasiektas per pusę metų. Jei nuomininkui tokio vidurkio pasiekti nepavyksta, tai reiškia, kad operatorius nesugeneruoja reikiamo pirkėjų srauto, o tik egzistuoja, tad išparduotuvių centro valdytojai pasiruošę jį keisti.
„Parkas Outlet“ vadovė pasakojo, kad pradžioje įvedus tokią tvarką teko iš nuomininkų girdėti nusistebėjimų, kodėl valdytojams rūpi, kaip jiems sekasi ir kokią apyvartą jie pasiekia. Dauguma jų laikėsi nuomonės, kad nuomininkai moka nuomą ir tuo jų santykiai su valdytoju turėtų baigtis.
„Anksčiau, kai Lietuvoje prekybos centrai tik atsirado, centro valdymas buvo suvokiamas tik kaip nuoma. Tačiau prekybos centro valdytojui labai svarbu ir tai, kad nuomininkas sėkmingai dirbtų ir klientai pas jį išleistų pinigus. Juk prekybos centro vertė ir susideda iš srauto ir generuojamos prekybos centro apyvartos“, – teigė V.Minkštimienė.
Ji aiškino, jog toks susitarimas tarp valdytojo ir nuomininko yra objektyvus įrodymas, kuris padeda teisiškai nutraukti sutartį su merdėjančiu operatoriumi. „Mūsų centras yra nedidelis, todėl stengiamasi, kad kiekvienas prekės ženklas būtų maksimaliai tinkantis bendrai idėjai ir generuotų pajamas“, – sakė pašnekovė.
Apyvartos lygio nustatymas priverčia nuomininką labiau pasistengti ir sezonų kaitos metu. Tuomet prasideda išpardavimai reguliariuose prekybos centruose, o išparduotuvių centre neretai sulėtėja prekių tiekimas. Tai – vieni sunkiausių mėnesių tokio tipo parduotuvėms, nes pakankamai nepapildant prekių asortimento krenta žmonių susidomėjimas, o kartu ir apyvarta.
Žiūri, ar nemeluoja
„Parkas Outlet“ dirba projektų vadovė kokybei, kurios viena iš pareigų yra kiekvieną savaitę pasirinktinai patikrinti esamų nuomininkų asortimentą ir kainodarą. Prekės išparduotuvių centre lyginamos su reguliarių parduotuvių prekėmis norint išsiaiškinti, koks asortimentas, kainodara ir kokios akcijos taikomos kitose parduotuvėse. Tai padeda užtikrinti vieną iš pagrindinių išparduotuvių centro pažadų, kad čia prekės visada bus su nuolaida.
„Esminis išparduotuvių centro principas – visos prekės yra nukainotos, o etiketėje yra nurodyta reguliari kaina, taikoma įprastuose centruose, ir kaina po nuolaidos. Taip klientas suvokia, kiek jis sutaupo“, – teigė V.Minkštimienė.