Pirmadienį po pietų, naujuoju keliu pro šalį jau lekiant Palangą
aplenkiantiems automobiliams simbolinę juostelę perkirpo į aplinkkelio
atidarymo iškilmes atvykęs šalies premjeras Algirdas Butkevičius,
susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, kaimyninių savivaldybių
vadovai.
Šis aplinkkelis yra pirmasis realizuotas viešosios ir privačios
partnerystės transporto infrastruktūros projektas.
Šį „Kauno tiltų“ ir „Šiaulių plento“ bendrovių nutiestą kelią ir
rekonstruotą Vydmantų sankryžą – viaduką už savo lėšas statė specialiai
šiam projektui rangovų įsteigta įmonė „Palangos aplinkkelis“, kuri yra šio
kelio savininkė ir jį prižiūrės: remontuos, valys sniegą, šienaus
pakeles.
Iš viso projektas kainavo beveik 36 mln. eurų. Valstybė šiuos
pinigus privačiai bendrovei įsipareigojo sugrąžinti per 23 metus, o
vėliau aplinkkelis bus perduotas valstybinei įmonei „Klaipėdos regiono
keliai“.
Nuo Vydmantų sankryžos – viaduko per mišką nutiestas ir už Palangos oro
uosto į Liepojos plentą įsiliejantis 8,25 kilometro ilgio kelias kurortą
išvaduos nuo tranzitu į Šventąją ir Liepoją važiuojančio transporto.
Paskaičiuota, kad, pavyzdžiui, per praėjusią vasarą pro Palangą toliau
važiavo apie 100 tūkst. transporto priemonių. Tai sudaro apie
penktadalį visų per vasarą į Palangą atvažiuojančių mašinų.
Nuo šiol kurortas bei poilsiautojai atsikvėps lengviau dar ir dėl to,
kad neužsukant į miestą aplinkkeliu riedės ir sunkiasvoris transportas,
gabenantis krovinius į Liepojos ir Ventspilio uostus.
Kiek Palangą kertančių transporto priemonių realiai sumažėjo atidarius
aplinkkelį, paaiškės prieš mėnesio pabaigoje, kai kelio Šiauliai –
Palanga pabaigoje, prieš pat įvažiavimą į kurortą bus atstatytas
transporto eismo intensyvumo skaičiuoklis.
Jis buvo išmontuotas balandį šiame kelio ruože klojant naują asfalto
dangą.
˙