Šventės seniai – užnugary, bet skundų atgarsiai dar atsirita

2015 m. balandžio 15 d. 16:19
lrytas.lt
Pasibaigus šventėms paprastai plūstelėja vartotojų skundai. Jie pyksta dėl to, kad prisipirko nekokybiškų maisto produktų ar paklojo pinigų už senus, sugedusius patiekalus. Maisto ir veterinarijos inspektoriams jie raito skundus vildamiesi, kad verslininkai apsikuops. Šiemet Velykas verslininkai apkartino dvylikai vartotojų.
Daugiau nuotraukų (1)
Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) po Velykų nagrinėjo vartotojų skundus dėl parduotuvėse įsigytų nekokybiškų žuvų, pieno ir mėsos produktų. Žmonės skundėsi ir tuo, kad maitinimo įstaigos ar parduotuvės nesilaiko higienos reikalavimų, neteisingai nurodo kainas ar teikia nekokybiškas paslaugas.
„Inspektorių patirtis liudija, kad dažniausiai nekokybiškų maisto produktų randama mažose individualiose parduotuvėse, turgavietėse, kioskuose ar viešojo maitinimo įmonėse.
Didžiuosiuose prekybos tinkluose, kur efektyviai veikia savikontrolės sistemos, pažeidimų nustatoma rečiau. Bet ir ten pasitaiko atvejų, kai prekiaujama maisto produktais, kurių tinkamumo vartoti laikas jau pasibaigęs. Ir ten kartais maistas laikomas netinkamomis sąlygomis. Randama ir prekių be lydinčių dokumentų, sumaišytos gavimo partijos, produktai neteisingai paženklinti arba iš viso nuplėštos ženklinimo etiketės ir t.t.
Labiausiai riziką keliantys produktai – šviežia mėsa, mėsos bei konditerijos gaminiai, salotos, mišrainės, padažai, pienas ir jo produktai“, – sakė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėjo pavaduotoja Aurelija Načienė.
Tendencijas patvirtino ir pastarųjų švenčių metu gautų gyventojų skundų tyrimai. Pavyzdžiui, nustatyta, kad dviejuose Jonavos ir Klaipėdoje prekybos centruose buvo prekiauta vartoti nebetinkama žuvimi, pasenusia – pakitusio skonio varške.
Vienoje Mažeikių parduotuvėje kulinarijos gaminiai (keptos vištų šlaunelės) buvo laikomi netinkamomis sąlygomis.
Vilniaus rajone ir Kaune maisto produktais prekiaujančiose parduotuvėse rasta pasenusių, vartoti nebetinkančių produktų.
Vaisių ir daržovių kioske Vilniuje buvo nepaisoma higienos reikalavimų, o Klaipėdos kioske prekių kainos nebuvo nurodytos litais ir eurais.
Per patikrinimą radus vartoti nebetinkamų produktų bei patiekalų, kurie pagaminti bet kaip (nebuvo aprašytos jų technologijos), nešvarą ir netvarką, laikinai buvo sustabdyta Vilniaus rajone esančios valgyklos veikla.
Gyventojams informavus apie apsinuodijimo maistu įtarimus Vilniaus ir Kretingos kavinėse, Klaipėdos restorane ir Panevėžio kebabinėje, nustatyta, kad visose nurodytose viešojo maitinimo įmonėse buvo higienos pažeidimų, kai kur patiekalai buvo gaminami ne pagal receptūras ar iš nešviežių žaliavų.
„Beveik pusė šventiniu laikotarpiu gautų gyventojų skundų pasitvirtino. Tačiau pasitaikė ir atvejų, kai buvo skųstasi nepagrįstai – nuvykus į vietą, nenustatyta jokių pažeidimų arba prekyboje nerasta nurodytų prekių.
Skundai netiriami, jei vartotojas nenurodo tikslaus maisto tvarkymo subjekto adreso, neįvardija galimai nesaugaus produkto ar patiekalo, suteikia per mažai tyrimui būtinos informacijos.
Nepagrįstais laikomi ir nusiskundimai, kai tas pats asmuo tendencingai skundžia vieną ir tą pačią įmonę dėl panašaus pobūdžio nusižengimų, jei prieš tai inspektoriai kelių patikrinimų metu nenustatė pažeidimų“, – sakė A. Načienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.