Jei pritars ministrų kabinetas, 11 milijonų eurų laivininkystės įmonei bus skiriama iš biudžeto. Tuo tarpu oro bendrovei „Air Lituanica“ Vyriausybė pagalbos rankos tikrai neišties. „Vyriausybė tikrai neinvestuos. „Air Lituanicos“ ateitis priklauso nuo investuotojo“, – neseniai yra sakęs premjeras Algirdas Butkevičius.
Tiesa, abiejų įmonių savininkai yra skirtingi. Susisiekimo ministerija valdo 56,66 proc. kontrolinį LJL akcijų paketą, Danijos „DFDS Tor Line“ – 5,53 procento.
„Air Lituanicos“ pagrindinis akcijų paketas priklauso Vilniaus miesto savivaldybės įsteigtai įmonei UAB „Start Vilnius“, o likusi dalis akcijų priklauso UAB „Air Lituanica Club“, t. y. privataus kapitalo įmonei, jungiančiai daugiau nei 40 privačių Lietuvos ir užsienio investuotojų.
Tačiau Investuotojų asociacijos valdybos narys Vaidotas Rūkas mano, kad valstybė, užuot gavusi naudos dividendais iš savo valdomų įmonių, ketina merkti biudžeto pinigus į abejotinos perspektyvos laivininkystės verslą. Šis ir taip jau kelerius metus yra itin nuostolingas.
„Ar kas nors prisiėmė atsakomybę, jog ši įmonė nebuvo parduota anksčiau, kai jos kaina
siekė dešimtis milijonų, o dabar nieko verta? Ar kas nors priims atsakomybę,
kai naujai investuojami pinigai ir vėl pavirs į nuostolius?“, – piktinosi Investuotojų asociacijos atstovas.
Kritikuojamas ir siūlymas valstybės pinigais remti „Air Lituanica“. Tačiau oro bendrovės nauda, pasak V.Rūko, yra didesnė.
„Vilniaus meras A.Zuokas audringai kritikuotas dėl miesto lėšų, skirtų oro bendrovei, kuri į
Lietuvą atveža verslininkų ir turistų. LJL atveju biudžeto lėšos skiriamos
Atlanto vandenyne ir Karibuose plaukiojantiems ir to regiono valstybes
aptarnaujantiems laivams.
Ar ne per didelė prabanga skylėtam valstybės biudžetui?“, – retoriškai klausė V.Rūkas.
Juo labiau, kad biudžeto lėšos pirmiausiai atiteks įmonės kreditoriams ir jų padėties gerinimui.