Tyrimo metu – nuo 2013 kovo
iki 2014 rugpjūčio – buvo analizuojama atsitiktinai parinktų bendrovės
interneto parduotuvėje siūlomų prekių – kvapniojo vandens,
miegamojo komplekto, sukimosi lėkštės, detoksikacinių pleistrų,
arkinio šiltnamio, kabelio, kirvio, maršrutizatoriaus, sandėliavimo
lentynos bei sodo žibinto reklama.
Suabejojo nauda
Konkurencijos tarybos ekspertai
nustatė, kad bendrovė pateikė neteisingą informaciją apie pasiūlymų
realią naudą pirkėjams, nes palyginimui naudojo pakankamai seniai,
pavyzdžiui, prieš 1,5 metų ar net 3 metus taikytas ir daug
didesnes prekių kainas.
Be to, prekių reklamoje naudotos
palyginamosios kainos galiojo santykinai trumpai, kai kuriais
atvejais vos kelias valandas, taip sukuriant vartotojui naudos
iliuziją.
Bendrovė nesugebėjo pagrįsti įrodymais sandėliavimo
lentynos OBI reklamoje naudotos palyginamosios kainos.
Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad
bendrovės elgesys dirbtinai padidino parduodamų prekių patrauklumą
bei klaidino vartotojus apie gaunamą naudą, jai skyrė 7630
eurų baudą.
Svarbu, kad nors Konkurencijos tarybos ekspertai
nagrinėjo tik dešimt atsitiktinai parinktų prekių reklamą, tai
nereiškia, kad likusių prekių reklama atitinka Reklamos įstatymo
reikalavimus.
Nauda turi būti akivaizdi
Konkurencijos taryba nagrinėjo 4 reklamas per
pastaruosius 4 metus, kuriose palyginimui buvo pateikta didesnė
prekių kaina.
Konkurencijos taryba pažymi, kad renkantis tokį
reklamos būdą pardavėjai privalo kainas lyginti tokiu būdu, jog
vartotojai galėtų suprasti tikrąją jiems pateikiamo pasiūlymo naudą.
Konkurencijos tarybos ekspertai pernai išnagrinėjo 284
pranešimus dėl galimai klaidinamos reklamos ir išsiuntė reklaminės
veiklos subjektams net 132 įspėjimus, siūlančius pakeisti reklamą
arba nutraukti galimai klaidinamos reklamos sklaidą.
Nesijaučia kalti
Dainius Liulys Pigu.lt generalinis direktorius
„Reaguodami į Konkurencijos tarybos sprendimą norime užtikrinti visus savo pirkėjus, kad nuo pat savo veiklos pradžios dirbame vadovaudamiesi visais Lietuvoje galiojančiais teisės aktais, taip pat – geriausia pasauline praktika ir etiško verslo taisyklėmis, visuomet elgiamės sąžiningai tiek savo klientų, tiek konkurentų atžvilgiu.
Kartu apgailestaujame, kad Konkurencijos tarybai galėjo susidaryti klaidingas įspūdis apie internetinėje parduotuvėje skelbiamas prekių kainas.
Darome viską, kad informacija apie prekių kainas būtų skelbiama dar aiškiau ir suprantamiau. Elektroninėje parduotuvėje visuomet aiškiai pateikiame informaciją apie parduodamas prekes ir jų pristatymo sąlygas.
Prireikus mūsų pirkėjai visais rūpimais klausimais gali pasikonsultuoti telefonu arba parašyti elektroninį laišką.
Esame tikri, kad Konkurencijos tarybos sprendimas yra neteisingas. Mes su juo nesutinkame“.