„Šioje rinkoje nebegalioja džiunglių įstatymai, kur karaliumi laikomas garsiausiai riaumojantis „žvėris“, iš tiesų galintis išgąsdinti tik kaimynų vaikus už sienos“, – sakė buitinės technikos gamybos bendrovės „Electrolux“ atstovas Laurynas Skruibis.
Nuo 2014-ųjų rugsėjo Europos Sąjungoje įsigaliojo naujos dulkių siurblių žymėjimo taisyklės. Svarbu ant gaminio nurodyti energijos klasę ir kitas šiai prietaisų kategorijai svarbias ypatybes. Šios taisyklės turėjo įtakos ir prekių ženklų pozicijoms Lietuvos rinkoje.
Rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ duomenimis, įsigaliojus naujam žymėjimui, pagal dulkių siurblių pardavimus (vienetais) rinkos lyderiu tapo daugiau nei dvigubai savo rinkos dalį užauginęs „Electrolux“. 2015-ųjų sausį jis užėmė beveik 27 proc. Lietuvos dulkių siurblių rinkos.
Pasak L.Skruibio, pagal šias tendencijas Lietuva artėja prie Skandinavijos šalių – Švedijos ir Suomijos – rinkų.
„Nors naujasis žymėjimas įvestas elektros energijos taupymo ir aplinkosaugos tausojimo tikslais, svarbiausias dulkių siurblio pasirinkimo kriterijus vartotojams yra valymo kokybė. Ruošdamasis šiems pokyčiams įmonė laikėsi strategijos „jokių kompromisų išvalymo kokybei“, – diegė technologines inovacijas bei užtikrino platų asortimentą įvairiose kainų kategorijose, įskaitant ir pigiausią – iki 60 eurų“, – sakė L.Skruibis.
Jo teigimu, pernai rudenį išaugusios, o gruodį nukritusios kai kurių prekinių ženklų pozicijos rodo, kad gamintojai pereinamuoju laikotarpiu vis dar išpardavinėjo senus naujo ženklinimo neatitinkančius siurblius, o naujas asortimentas tapo nebepatrauklus.
„A kilimų išvalymo klasę, kartu mažinant prietaiso energijos sąnaudas, gamintojams pasiekti yra itin sunku, todėl B ir C energijos sąnaudų klasės siurbliai šiuo metu yra rinkoje populiariausi. Tuo tarpu A išvalymo klasė, siurbiant grindis, yra būtina“, – sakė L.Skruibis.
GfK duomenys rodo, 60-100 eurų kainų kategorijoje tik kas penktas parduotas dulkių siurblio modelis atitiko išvalymo klasę nuo C iki A , o 100-150 eurų – kas trečias.
Pasak L.Skruibio, tai, kad kai kurie vartotojai už didesnę kainą įsigijo prastesnės išvalymo klasės dulkių siurblius, rodo, kad situacija rinkoje dar keisis, augant vartotojų supratimui – stiprės pozicijos tų gamintojų, kurie sugebės diktuoti technologines inovacijas ir pasiūlyti vartotojų poreikius atitinkantį asortimentą.