Kaip sakė bendrovės technikos direktorius Ričardas Puodžiukas, šiam sudėtingam darbui reikėjo pasiryžti, nes gatvė tiesiama tiesiog ant durpyno, o giliausia jo vieta siekia net 11 metrų, kitur kiek sekliau.
Todėl visoje kelio atkarpoje prieš tai buvo atlikti inžineriniai geologiniai tyrinėjimai, po to parengtas techninis projektas. Nustatyta, kad durpynas prasideda už 180 metrų nuo Pievų gatvės ir tęsiasi apie 60 metrų. Po durpėmis – smėlis. Visai šalia tiesiamos gatvės eina miesto vandentiekio ir kanalizacijos trasa.
Todėl, anot R.Puodžiuko, buvo pasirinkta kita – saugesnė – polių įrengimo technologija, nei buvo naudojama Palangos gatvėje, kur taip pat buvo nedidelė durpyno atkarpa. Šiai gatvei tiesti, kaip aiškino technikos direktorius, geopolių įrengimo technologija Utenoje naudojama pirmą kartą.
Rangovais buvo pakviesti bendrovės „Vilniaus rentinys“ specialistai su savo mechanizmais. Šiam geopolių įrengimui nereikia iškasti grunto.
Iš pradžių vienas mechanizmas sukala ilgą apie pusės metro pločio vamzdį į žemę, po to kitas su grąžtu tame vamzdyje išgręžia skylę (pašalina iš jo vidaus durpes ir kitas žemes) iki tokio gylio, kol pasieka smėlį. Tada dar gręžia apie vieną metrą, kad geopolis įsitvirtintų tvirtame grunte.
Pašalinus žemes, į vamzdžio vidų dedamas geotekstilės maišas, o į jį pripilama smulkintos skaldos. Po to vibruojant, kad skalda deramai susisluoksniuotų, ištraukiamas metalinis vamzdis. Ši procedūra vėl kartojama tik jau kitoje vietoje.
Šiame 60 metrų ilgio ir 20 metrų pločio kelio ruože kas 2,2 m bus sukalti 776 poliai, kurių bendras ilgis sudarys apie 7,5 tūkst. metrų. Per dieną, kaip aiškino R.Puodžiukas, priklauso nuo gylio, įrengiama 10–12 polių. Šiuo metu atlikta daugiau nei pusė šių darbų, todėl baigti kalti polius bendrovė planuoja iki kovo 20 dienos.
Kai šie darbai bus padaryti, ant kiekvienos 10-ies polių juostos skersai bus dedamos 23 metrų ilgio gelžbetoninės plokštės, kurios bus sujungtos. Ant jų bus įrengiama kelio danga.
Šioje gatvėje numatytos trys po 3,5 m eismo juostos, todėl kelio danga užims daugiau nei 10 m, bus įrengti šaligatviai: vieno plotis – 1,5 m, kitas bus platesnis – 3 metrų, 1,7 m plotyje tarp šaligatvių bus žalioji zona.
Pasak R.Puodžiuko, šiuo metu projektuojama ir 200 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, kurią įrengus pagerės transporto stovėjimo vietų situacija šiame kvartale. Šioje aikštelėje numatytos automobilių stovėjimo vietos ir neįgaliesiems.
Gatvėje, beveik per jos vidurį, kur iki statybos darbų vaikščiojo pėstieji, bus įrengta pėsčiųjų perėja, susikirtime su J.Basanavičiaus gatve veiks šviesoforas. Ženklus pastatys ir kitus eismo saugumo darbus atliks dar vienas rangovas – uteniškių įmonė „Maniga“. Šiuo metu generaliniam rangovui „Aukštaitijos traktas" talkina ir žemės darbus atlieka dar viena uteniškių įmonė – „Utenos melioracija“.
Šiuos darbus, kurių vertė 1,6 mln. eurų, numatyta baigti per 25 mėnesius, tačiau, kaip sakė R.Puodžiukas, jei bus sklandus finansavimas, šį Vaižganto gatvės tęsinį įmanoma baigti ir šiemet.