Tik 2009 m. yra buvusi situacija, kai turistų iš Rusijos skaičius smuko du ketvirčius paeiliui. Taip nutiko ir praėjusių metų antrąjį bei trečiąjį ketvirčius. Logiška manyti, kad paskutinįjį 2014 m. ketvirtį turistų iš Rusijos skaičius taip pat smuks.
Lietuvos turizmo rūmų vadovė Žydrė Gavelienė teigė, kad dėl nuvertėjusio rublio turistų skaičius mažėja ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje.
Išsigandę užsieniečiai atšaukia rezervacijas
Kad dėl Ukrainos-Rusijos konflikto pirmąjį šių metų pusmetį į Lietuvą atvykstančių turistų mažės, prognozuoja penktadalis LPK Turizmo lūkesčių indekso respondentų. Tai paveiks ir turistus iš Vakarų, kuriuos atbaidys nesaugumo pojūtis.
Tai Lietuvoje veikiančių viešbučių atstovai jau pajuto: atšaukiamos rezervacijos iš JAV, Kanados, Australijos. Negana to, su viešbučiais dirbančios kelionių agentūros, jausdamos politinės situacijos poveikį, neretai prašo lankstesnių kainų, papildomų komisinių ar didesnių paketų. Todėl viešbučiams tenka parduoti didesnės vertės paslaugas už mažesnę vertę, kad išlaikytų praėjusių metų užimtumą.
Turistų iš Rusijos skaičių prikirps ir bankrutavusios šios šalies turizmo agentūros.
Turizmo agentūrų atstovai pasakoja, kad Rusijos turizmo agentūrų bankrotų eilė ne tik nurėžė dalį planuotų klientų, bet ir pasėjo baimę tarp potencialių klientų.
Ūpo nepraranda
Vis dėlto 53 proc. viešbučių ir SPA atstovų Lietuvoje tikisi, kad turistų skaičius ateinantį pusmetį, palyginti su ankstesniu pusmečiu, augs. Dėl to penktadalis apgyvendinimo įstaigų didins miegamųjų vietų skaičių. Turistų skaičių, anot U.Radžiūnaitės, kels Lietuvoje įvestas euras bei vis dar neišblėsę teigiami atgarsiai po pirmininkavimo ES Tarybai. Mat šis įvykis ne vienam užsieniečiui leido atrasti Lietuvą.
Apskritai šis sektorius artimiausiu metu planuoja didesnes investicijas, ruošiasi priimti daugiau darbuotojų bei kelti jiems atlyginimus.
Atrado norvegai
Daugiau (38 proc. apklaustųjų) laukia atvyksiant verslo turistų, nors praėjusį pusmetį viešbučių lūkesčiai buvo priešingi – kur kas labiau orientuotasi į poilsio tikslais keliaujančius svečius.
Pastebima, kad Lietuvą atranda norvegai. 21 proc. LPK apklaustų viešbučių ir SPA atstovų nurodė, kad būtų svarbu būtent norvegų kalba rengti rinkodaros priemones, orientuotas į verslo turistus. Kad tai būtų prasminga, rodo ir tiesioginių užsienio investicijų statistika: praėjusių metų rugsėjo mėnesio duomenimis, tarp didžiausių investuotojų Lietuvoje norvegai buvo ketvirtoje vietoje.
Kaip teigė „Kempinski Hotel Cathedral Square“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Birutė Leimontaitė, švedai ir norvegai – labai laukiami turistai Lietuvoje, mat jie netaupo. Tačiau norint sulaukti svečių iš šių šalių, svarbu turėti tiesioginius skrydžius bei kokybiškų paslaugų. Pasak B.Leimontaitės, švedams ir norvegams svarbu, kad būtų kur skaniai pavalgyti. Be to, jie mielai lepinasi SPA.
Atliekant Turizmo lūkesčių indekso tyrimą, apklaustos 83 pagal apyvartą didžiausios Lietuvos turizmo įmonės.
Skaičiuojama, kad Lietuvos turizmo sektorius sudaro 5 proc. bendrojo vidaus produkto.