Sausį dažnai teko raukytis pamačius perrašytas daugelio prekių kainas. Ir atkulniavę eurai čia niekuo dėti. Pavyzdžiui, riešutų ir džiovintų vaisių lentynose dauguma jų buvo gerokai didesnės nei pernai. Tik ar dažnai tuos riešutus perkame? Pasistiebė ir buitinės chemijos prekių kainos, kitokie skaičiai sumirgėjo ir duonos, miltinių gaminių etiketėse. Patys prekybininkai „už akių“ kalbėjo, kad iš karto po Naujųjų perrašė keleto šimtų prekių etiketes, – skaičiai jose didėjo, ne mažėjo.
O paskui prasidėjo derybos. Pieno perdirbėjai ėmė derėtis su visais didžiaisiais prekybos tinklais. Pavymui nuskriejo ir žinios apie nedaug, bet vis dėlto atpigintus kai kuriuos pieno produktus.
Kasdieniai pirkiniai atpigo
„Jei manėte, kad „Maxima“ šįryt pradėjo karą, tai tikrai taip nėra. Karas nevyksta, bet pokyčių kainodaroje vis dėlto yra, nes visam laikui atpiginome nemenką dalį prekių.
Svarbu ir tai, kad akcijos niekur nedings“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė, kad nuo vasario 10-osios sumažino kasdienių prekių kainas. O tokių prekių, pasirodo, ne tiek ir mažai: per tūkstantį.
Pigiau kainuoja net 1015 populiariausių prekių: pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat nemaža dalis pramoninių prekių.
Teigiama, kad vidutiniškai jų kaina „Maxima“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.
Pavyzdžiui, nedidelis krepšelis, kuriame – batonas, bulvės, cukrus, glaistyti sūreliai, jogurtas, mineralinis vanduo, obuoliai, pienas, sviestas, ketvirtis vištos ir dešrelės, iki šiol kainavo – be jokių nuolaidų – 9,32 euro. Dabar, atpiginus produktus, jo kaina susitraukė iki 7,7 euro. O jei yra nuolaidų – 7,23 euro.
Sumažino antkainį
Pasak Ž.Valkerio, kainos sumažintos pelno sąskaita, – bendrovė sumažino prekybos antkainį.
Daugiau nei 1000 prekių, kurių kainos sumažintos, sąrašu neketinama apsiriboti, tad skaičiuojama, kad vien per šiuos metus bendrovės investicijos į mažesnes nuolatines kainas sieks apie 10 mln. eurų.
„Būdami mažmeninės prekybos rinkos lyderiai, pirmieji pajuntame jos pokyčius. Ir į tai reaguojame.
Pastaruosius kelerius metus konkurencija rinkoje didėjo. Tad savo pozicijas joje stipriname atsisakydami pelno dalies ir suteikdami pirkėjams tai, ko šiuo metu jiems labiausiai reikia, – mažesnių mėgstamiausių produktų kainų“, – sakė Ž.Valkeris.
Pirkėjų mažėja
Pasak Ž.Valkerio, pastaraisiais metais konkurenciją didino ne tik sparti prekybos tinklų plėtra, bet ir klientų reiklumas. Jie trokšta kuo įvairesnių, kokybiškų, nebrangių prekių.
Tačiau, didėjant parduotuvių skaičiui, į jas mažiau užsuka ir pirkėjų. Todėl prekybininkams tenka pasukti galvą, kaip jų „neišleisti iš rankų“, – kuo juos sudominti, kad jie rečiau nukulniuotų į kitų tinklų parduotuves.
Jau ne vienus metus analizuodama savo pirkėjų elgseną ir pardavimo duomenis „Maxima“ pastebėjo ir tai, kad pagrindiniai pirkėjų apsisprendimą pirkti lemiantys veiksniai – jų mėgstamų prekių, ypač šviežio maisto, pasirinkimas, kokybė ir santykinai maža kaina.
Daugiausia atpigusių prekių – pieno lentynose
Nuo vasario 10-osios „Maximos“ parduotuvėse atpigo 30 skirtingų kategorijų prekės, jos sudaro apie ketvirtadalį bendros tinklo apyvartos.
Daugiausia atpigusių prekių pirkėjai ras pieno produktų, mėsos bei duonos gaminių ir šviežios mėsos skyriuose.
Šios prekės sudaro didžiąją dalį tradicinio lietuvių pirkėjų krepšelio.
Preliminariai apskaičiuota, kad statistinė keturių asmenų šeima, į parduotuvę užsukanti kartą per savaitę, nuo šiol pirkdama savo pamėgtas prekes per mėnesį sutaupys 34,04 euro, o per metus – net 408,48 euro.
Iki 13 proc. atpigo vaisiai ir daržovės, mėsos, duonos, kulinarijos gaminiai, bakalėjos prekės. Tarp atpigusių produktų yra ir konditerijos gaminių, gėrimų, ledų, prieskoninės bakalėjos prekių, šaldytų kulinarijos gaminių, konservuotų bakalėjos prekių.
Taip pat atpigo pramoninės ir sveikatingumo prekės – kosmetika, indai, namų dekoro daiktai, tekstilė, nealkoholiniai gėrimai, buitinė chemija ir popieriaus gaminiai, apranga. Kai kurių jų kaina sumažėjo net penktadaliu.
Atpigusios prekės tinklo parduotuvėse bus pažymėtos geltonomis etiketėmis ir specialiais ženklais su užrašu „Atpigo“.
Lietuvoje esančiose 228 prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse kasdien apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų, jose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų.