Dabartiniai prezidentiniai JAV lėktuvai, stipriai pakeistos keleivinio orlaivio „Boeing 747-200“ versijos, savo 30-ties metų tarnybą baigs 2017 m. Naujiems orlaiviams pirkti tarp 2015 ir 2019 m. Vašingtonas ketina išleisti maždaug 1,65 mlrd. dolerių. Sprendimas rinktis „747-8“ buvo paskelbtas praėjus mėnesiui po to, kai „Boeing“ oficialiai pareiškė lėtinanti šių orlaivių surinkimą nuo 1,5 iki 1,3 lėktuvo per mėnesį.
Anot „Reuters“, JAV karinių oro pajėgų sprendimą buvo galima nuspėti iš anksto, nes keliamą reikalavimą tokio dydžio lėktuvui turėti keturis variklius atitiko tik du modeliai – „Boeing 747-8“ ir Prancūzijoje gaminamas „Airbus A-380“. Amerikiečių lėktuvų gamintojos vadovybė netrukus pasveikino Pentagono sprendimą ir pabrėžė, kad „Boeing“ JAV prezidentus orlaiviais aprūpina jau 50 metų.
Nepaisant uždegtos žalios šviesos „Boeing“, dėl galutinės sutarties ir būtinų lėktuvų modifikacijų dar deramasi, galutinė orlaivių kaina taip pat dar neaiški. Kaip ir dabartiniai JAV vadovo lėktuvai, „Boeing 747-8“ į savo pirmtakus bus panašūs tik išore – viduje bus sumontuota naujausia komunikacijos įranga, įrengta konferencijų salė ir poilsio kambariai prezidentui bei jo komandai, atlikti kiti neviešinami patobulinimai.
„Boeing 747-8“ yra ne tik didžiausias JAV gaminamas keleivinis lėktuvas, bet ir ilgiausias tokio tipo orlaivis pasaulyje (76,3 m). Versija su standartiniais „General Electric GEnx“ varikliais gali išvystyti iki 1 100 km/h greitį ir nuskristi daugiau kaip 14 tūkst. kilometrų.