Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“
prezidentas Algimantas Kondrusevičius sako, kad dėl naujų
Vokietijos reikalavimų asociacija jau kreipėsi į Tarptautinę
kelių transporto sąjungą IRU, Socialinės apsaugos ir darbo
ministeriją ir Lietuvos europarlamentarus.
„Laukiame detalesnio išaiškinimo apie naujus Vokietijoje
galiojančius reikalavimus, nes kol kas nėra tiksliai žinoma, kaip
ta tvarka bus taikoma ir ar ji yra suderinta su Europos Sąjungos
teisės aktais“, - teigė A.Kondrusevičius.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo departamento
direktoriaus pavaduotoja Eglė Radišauskienė BNS patvirtino, kad
ministerija jau kreipėsi išaiškinimo į Europos Komisiją.
„Šis klausimas mums taip pat kelia susirūpinimą ir manome,
kad nauji Vokietijos reikalavimai gali pažeisti darbuotojų teisę į
laisvą judėjimą. Kartu su Ūkio ir Susisiekimo ministerijomis per
savo atašė kreipėmės į Europos Komisijos atstovus, siekdami
išsiaiškinti situaciją. Žinome, kad į šio klausimo sprendimą
yra aktyviai įsijungusios ir Čekijos, Lenkijos bei Vengrijos
institucijos“, - BNS tvirtino E.Radišauskienė.
Anot jos, sunku prognozuoti, kada galėtų būti gautas Komisijos
atsakymas, o ministerija šiuo metu siekia surinkti kuo daugiau
informacijos apie šalies vežėjų veiklos apimtis Vokietijoje.
Susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys
BNS patvirtino, kad ministerija artimiausiu metu ketina kreiptis į
Europos Komisiją.
„Raštas su ministro parašu yra parengtas ir artimiausiomis
dienomis turėtų iškeliauti į Europos Komisiją. Mes taip pat
manome, kad tai (Vokietijos taisyklės - BNS) yra tam tikri
suvaržymai laisvo prekių ir paslaugų judėjimo, todėl prašysime
Europos Komisijos spręsti šį klausimą“, - BNS teigė
R.Slapšys.
„Kiek žinome, jau yra signalų iš Europos Komisijos, kad jie
irgi tirs, ar neprieštarauja Europos teisei tokie nustatyti
(Vokietijos - BNS) reikalavimai (....) Sudėtinga būtų pasakyti,
kada galėtume sulaukti atsakymo iš Briuselio, bet kadangi yra
įsijungusi ne tik Lietuva, bet ir kitos valstybės pakankamai
aktyviai, tai turėtų paskatinti greitesnį sprendimo priėmimą,
tačiau kaip greitai atsakyti negaliu“, - sakė E.Radišauskienė.
Lenkijos naujienų agentūra PAP trečiadienį pranešė, kad
Lenkija Europos Komisijai nurodė, jog naujas Vokietijos įstatymas
gali padaryti neigiamą poveikį Europos kelių transporto rinkai.
Pasak PAP šaltinių Komisijoje, EK tikrina, ar Vokietijos taisyklės
yra suderinamos su ES teisės aktais.
Pasak A.Kondrusevičiaus, „Linava“ apie naujus Vokietijos
reikalavimus informavo asociacijos vežėjus, didžioji dalis kurių
dirba ir Vokietijos rinkoje.
„Mūsų manymu, naujos Vokietijos taisyklės yra mažų
mažiausiai nekorektiškos. Tai yra kitos šalies kišimasis į
Lietuvos socialinę politiką ir darbo klausimus. Vokietija yra
didžiulė rinka, pagrindiniai maršrutai į Vakarų Europą einą per
šią šalį, todėl tai tyra aktualu beveik visiems Lietuvos
vežėjams“, - BNS teigė A.Kondrusevičius.
Anot jo, Vokietija vienintelė ES šalis, nusprendusi įvesti
tokias taisykles, tačiau „Linavai“ nerimą kelia ir Prancūzijos bei
Belgijos teisės aktų pakeitimai dėl vairuotojų savaitinio poilsio,
nustatant, kad jis turėtų vykti tik viešbučiuose ir moteliuose.
„Problema ta, kad ne visur yra saugios aikštelės, kuriose
būtų galima palikti vilkiką. Krovinių vagysčių bei kuro
nusiurbimo klausimas šiuo atveju yra labai aktualus“, - tvirtino
A.Kondrusevičius.
Anot jo, šį klausimą „Linava“ taip pat bando spręsti
pasinaudodama valdžios institucijų, IRU bei Lietuvos
europarlamentarų pagalba.