Socialinio taksi projekto vertė visoje Lietuvoje – apie 0,5 mln. Lt, Kaune - 50 tūkst.Lt. Dalį kelionės išlaidų invalidams padengs savivaldybė, patys keleiviai mokės tik simbolinį mokestį.
„Socialinį taksi jau išbandžiau Vilniuje. Tikrai patogu. Manau, ir Kaune juo naudosiuosi, kai reikės skubėti į paskaitas, biblioteką“, - sakė Kauno Vytauto Didžiojo (VDU) universitete studijuojanti vilnietė Agnieška Toločko, turinti judėjimo negalią.
Projekto vadovas, viešosios įstaigos Nacionalinio socialinės integracijos instituto atstovas Arūnas Survila sakė, jog socialinis taksi, skirtas neįgaliesiems, norintiems gyventi aktyviai.
„Vilniuje socialiniu taksi naudojasi apie 600 žmonių, manome, kad Kaune tokių bus apie 300. Svarbiausia, kad taksistas, atvažiavęs į vietą, nepaliks tik vežimėlio pagalba judančio keleivio, o padės jam išlipti, pasiekti namus ar kitą vietą“, - aiškino A.Survila.
Projekto partnerio, VDU, rektorius Zigmas Lydeka prisimena, kaip pats bandė atsisėsti į invalido vežimėlį, važinėtis po auditorijas, keltis liftu.
„Patikėkite, tai nelengva. Mūsų universiteto pastatai išmėtyti po visą miestą, tada negalią turintiems studentams ir darbuotojams specialus taksi labai reikalingas“, - kalbėjo rektorius.
Kauno savivaldybė taip pat dalyvauja socialinio taksi projekte. Kauno miesto meras pabrėžė, jog socialinis taksi bus dar vienas neįgaliųjų integracijos į visavertį miesto gyvenimą būdų.
Kaune jau senokai važinėja žemagrindžiai autobusai, atnaujinant Laisvės alėją, prie kavinių ir parduotuvių numatoma įrengti pandusus.
Vienas socialinio taksi automobilis jau važinėja Klaipėdoje, du - Vilniuje. Kol kas Kaune važinės vienas socialinis taksi.