Kiekvienam siuntėjui svarbu suvokti kertinius principus, nes sėkmingas pristatymas labai priklauso nuo tinkamai paruoštos siuntos, taip pat svarbi pakuotės apžiūra gavėjui ją priimant.
Paruošimas – pusė darbo
Nesvarbu, ar siunčiamos paprastos, ar ypatingos priežiūros reikalaujančios dovanos, siuntos gabenimo procesas vyksta taip pat. Būtent todėl, siekiant užtikrinti siuntų saugumą, itin svarbu įvertinti siunčiamą daiktą bei tinkamai jį paruošti, ypač jei daiktas yra trapus, dūžtantis, lūžtantis, besiformuojantis, nestandartinių išmatavimų ar toks, kuriam reikia specialios temperatūros.
Pakuojant tokias siuntas, reikia naudoti tvirtas, geriausia naujas, lygiais kraštais dėžes.
Į tokią dėžę įdėjus daiktą, tuščią erdvę būtina užpildyti vidine pakavimo medžiaga. Burbulinės plėvelės, vatos, drožlių ar specialių fiksuojančių putų negailėkite – jos išlaiko daiktą stabilų ir neleidžia jam judėti, remtis ar trankytis į kitus daiktus dėžėje ar jos kraštus.
Siunčiant sunkius daiktus, svarbu naudoti tvirtą pakuotę arba juos dėti ant specialių padėklų. Tara su skysčiu turi būti sandari – skystis neturi savaime išsilieti.
Visada reikia naudoti pakankamai lipnios pakavimo juostos, kuri negali atsiklijuoti, o siuntos turinys neturi būti prieinamas ar matomas iš išorės. Tai itin svarbu ne tik pačios siuntos, bet ir kitų kartu transportuojamų bei skirstomų siuntų saugumui užtikrinti.
Kokia pakuotė tinkama?
Tinkamas pakavimas turi apsaugoti siuntos turinį transportuojant bei užtikrinti, kad tuo metu ji nepakenks kitoms kartu gabenamoms siuntoms, pavyzdžiui, jų neaplies.
Išorinis siuntos pakavimas turėtų būti atsparus kritimui iš maždaug 80 cm, t.y. stalo aukščio, taip pat atlaikyti 4-5 tokias pačias pakuotes, uždėtas ant viršaus. Jeigu yra priešingai – reikia į siuntos vidų pridėti pakavimo medžiagų.
Jei siunta keliauja per kurjerių bendrovę, kaip aiškino „DPD Lietuva“ vykdomasis direktorius Kastytis Valantinas, kurjeriui paėmus siuntą, jis tampa už ją atsakingas. Todėl matydamas netinkamai supakuotą siuntą ar kilus įtarimui, kad ji gali pažeisti kitas siuntas, tokios siuntos kurjeris gali nepriimti.
Siuntų bendrovės įsipareigojimai
Daiktų siuntėjui ir gavėjui taip pat pravartu pasidomėti siuntų bendrovių įsipareigojimais, nes jie nėra vienodi. Numatyta, kad jei Lietuvoje gabenta siunta dingsta arba yra apgadinama dėl siuntų bendrovės kaltės, siuntėjui įprastai sumokama kompensacija, ne didesnė nei dvigubos siuntimo išlaidos.
Tarptautinės registruotos pašto siuntos dingimo ar apgadinimo atveju siuntos pristatymo bendrovė siuntėjui taip pat atlygina nuostolius, tačiau ne daugiau nei 40 SDR už siuntą ir 4,50 SDR už kiekvieną siuntos kilogramą (SDR lygi beveik 4 litams).
Jei siuntos pristatymo metu pastebima, kad pakuotė yra smarkiai pažeista, siuntos gavėjas kartu su kurjeriu gali patikrinti jos turinį. Jei turinys pažeistas, reikėtų surašyti aktą, jame nurodant pakuotės ir turinio pažeidimus (jeigu yra galimybė – nufotografuoti). Pagal šį dokumentą vėliau vertinami bei atitinkamai kompensuojami patirti nuostoliai.