Tikimasi, kad „Small Planet Airlines“ Azijos rinkoje uždirbs apie trečdalį savo pajamų. Jau dabar kelis orlaivius lietuviai naudoja Kambodžoje. Į šią šalį jie ketina skraidinti ir iš Kinijos bei Pietų Korėjos.
Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ šiuo metu skraidina turistus 11 orlaivių. Kitais metais jos lėktuvų parkas turėtų pasipildyti dar keturiais.
Iš Lietuvos „Small Planet Airlines“ skraidina dviem lėktuvais. Iš Vilniaus jos orlaiviai žiemą kyla Egipto ir Tenerifės pusėn, kartkartėmis į Jungtinius Arabų Emyratus. Per Kalėdas lietuviai „Novaturo“ ir „Tez Tour“ užsakymu skraidys ir į Turkiją.
Žiemą „Small Planet Airlines“ kai kurie lėktuvai stovi be darbo, tačiau atsigriebia vasarą. Europoje vasarą lietuviška oro bendrovė atlieka 77 proc. savo skrydžių. „Small Planet Airlines“ skraidina iš Lenkijos ir Anglijos. Taip pat Italijos ir Azijos šalių.
Anot „Small Planet Airlines“ vadovo Vytauto Kaikario, jų akys krypsta į Tailandą, iš kurio skraidyti pradės 2015 metais. Ten lietuviai jau įkūrė savo skrydžių bendrovę. „Small Planet Airlines“ priklauso 49 proc. jos akcijų. Lietuviai atostogauti į Tailandą skraidins kinus ir Pietų Korėjos gyventojus.
Kodėl Tailandas? Pasak V.Kaikario, turistų srautas iš Kinijos auga kasmet 60 procentų. Be to, Tailande ne tokia stipri konkurencija, mat rinkoje jau veikiančios užsakomųjų skrydžių bendrovės silpnos.
Reikia 6 milijonų dolerių
Kaip sakė V.Kaikaris, skrydžių licenciją Tailande, į kurį kitais metais „Small Planet Airlines“ skraidins kinų ir Pietų Korėjos turistus, tikimasi gauti artimiausiu metu. Įkurtos Tailande įmonės „Small Planet Airlines Thailand“ 49 proc. akcijų priklauso lietuviams, likęs 51 proc. - Tailando verslininkams.
Pagal Tailando įstatymus, aviacinės įmonės įstatinis kapitalas turi siekti per 6 mln. dolerių. Šią sumą lietuviai galės sukaupti laipsniškai. Pirmuoju etapu pakanka ketvirčio sumos.
„Kinų daug ir jie keliauja“, - sakė V.Kaikaris, besitikintis, kad šiame regione „Small Planet Airlines“ lydės sėkmė.
Tailandas kinams ir Pietų Korėjos gyventojams tas pats, kas lietuviams – Egiptas ar Turkija, tad keliaujančiųjų srautas neturėtų nutrūkti.
Palydovės - vietinės
Lietuviams, besitvirtinantiems Tailande, teko paklusti vietos tradicijoms ir tvarkai. Azijoje skraidys lietuvių ir lenkų pilotai, o štai palydovus ir palydoves teks samdyti vietinius.
„Mūsų darbuotojos – profesionalės, tačiau tas Azijos paslaugumas ypatingas, įgimtas. Jau turime vyriausiąjį palydovą, jis surinks komandą“, - pasakojo V.Kaikaris, pats kuriant įmonę šiemet mėnesį praleidęs Tailande. Jis gerai pajuto: ten dirbsiančios komandos laukia didžiulis išbandymai karščiu.
Tikisi uždirbti 30 proc. apyvartos
„Small Planet Airlines“ planuojanti pradėti skrydžius iš Bankoko, kitų metų rudenį Azijoje keleivius skraidins dviem orlaiviais, o žiemos sezonu planuojama orlaivių skaičių laipsniškai padidinti iki 6. „Small Planet Airlines“ planuoja, kad bendrovės apyvarta Azijos rinkoje sudarys apie 30 proc. visos apyvartos.
Pernai „Small Planet Airlines“ įgyvendino projektą su „Bhutan Airlines“ ir skraidino keleivius iš Bankoko (Tailandas) į Parą (Butanas) – tai buvo pirmasis ir sėkmingas bendrovės bandymas įsitvirtinti Azijos rinkoje. Šiemet rugpjūtį „Small Planet Airlines“ pasirašė sutartį su skrydžių bendrove „Skywings Asia Airlines“, pagal kurią 2 „Airbus A320“ orlaiviai nuo šių metų lapkričio pabaigos iki 2015-ųjų balandžio skraidins turistus iš Siemreabo (Siem Reap) į Kinijos ir Pietų Korėjos miestus.
Didina orlaivių parką
Prieš kelerius metus pasikeitus akcininkams, „Small Planet Airlines“ plėtėsi. 2012 ji skraidino 635 tūkst. žmonių, 2013-aisiais – milijoną, šiemet – 1,2 mln.
Orlaivių parkas per tą laiką išsiplėtė nuo šešių iki vienuolikos. Apyvarta – nuo 81 mln. eurų iki 130,5 mln. eurų.
Nors tenka atremti ir klientų priekaištų, „Small Planet Airlines“ sako, kad kaltinti dėl vėlavimų tendencijos jų negalima. Nuo sausio iki spalio pabaigos jie atliko 1384 skrydžius, iš kurių 110 vėlavo viena valanda, 26 – trimis ir daugiau valandų.
Kaip sakė V.Kaikaris, kai orlaivis vėluoja iki trijų valandų, keleiviams suteikiama informacija. Jei skrydis atidedamas 3-5 valandas, duodama gėrimų ir užkandžių už 15 litų, taip pat keleiviams priklauso kompensacijos iki 400 eurų. Kai vėluojama daugiau nei šešias valandas, keleiviams „Small Planet Airlines“ įsipareigojusi keleiviams duoti karštą patiekalą už 30 litų, taip pat 100 litų, parūpinti viešbutį, nemokamai pavaišinti šampanu lėktuve, keleiviams priklauso ir kompensacija iki 400 eurų.
66 proc. „Small Planet Airlines“ akcijų priklauso jos generaliniam vadovui V.Kaikariui. 28 proc. – Andriui Staniuliui. Likusios – keletui Lietuvos ir užsienio piliečių.
Skaitykite verslo naujienas mūsų FB puslapyje.