„Mineraliniams vandenims“ įsigyti „Alitą“ pavyko trečiu kartu. Pirmasis mėginimas buvo prieš 11 metų. Antrasis - prieš dvejus metus.
„Nuo to laiko padėtis „Alitoje“ gerokai pagerėjusi. Tai siečiau su nauja vadovų komanda. Šiandien „Alitos“ vertė, palyginti su
buvusia prieš dvejus metus, išaugusi“, - teigia D.Mockus.
Iš pradžių skelbta, kad už „Alitą“ bus sumokėta 19,5 mln. eurų, tačiau galutinė suma buvo didesnė - 22 mln. eurų. D.Mockus aiškina, jog išaugusią sumą lėmė kintamieji, buvę kainos formulėje, tokie kaip atsargų, skolų lygis. Sandorio sudarymo momentu į formulę įrašius kintamuosius ir gauta 22 mln. eurų suma.
„Alitos“ grupė dabar -
kylanti grupė. Ji turėjo didelio įsiskolinimo klausimų, bet
visada žiūri į kompanijos potencialą ir galimybes, kaip ji gali
veikti ateityje“, - kalbėjo D.Mockus.
Pasak jo, „Alitos“ įmonių grupės įsigijimas leis įžengti į silpnesnių alkoholinių gėrimų kategoriją bei plėstis tiek vidaus, tiek užsienio rinkose.
Kaip teigė „MV Group“ marketingo vadovas A.Čiburys, pirmiausia bus fokusuojamasi į „Alitos“ gaminamų produktų krepšelį, prekės ženklų vystymą. Taip pat bus ieškoma sprendimų, kaip produkciją platinti tose rinkose, kur „MV Group“ bendrovės jau dirba.
„Įgyjant „Alitą“ vienas pagrindinių mūsų tikslų buvo plėsti prekinių ženklų portfelį. Orientuosimės į aukštesnę pridėtinę vertę. Putojančių vynų portfelis bus peržiūrimas, plečiamas. „Anykščių vynas“ taip pat turi puikių gėrimų – sidrai, alkoholiniai kokteiliai, natūralūs vynai. Tai produktai, kurių srityje „MG Baltic“ iki šiol neveikė“, - sakė A.Čiburys.
Pasak jo, įsigijus naują pirkinį degančių investicijų į gamybą nereikės, nes abi gamyklos – „Alitos“ ir „Anykščių vyno“ - puikiai prižiūrėtos.
Kad 100 proc. „Alitos“ akcijų atitenka „Mineraliniams vandenims“, paskelbta praėjusios savaitės pabaigoje. Tačiau Konkurencijos taryba pateikė išlygą: „Mineraliniai vandenys“ privalo parduoti Lietuvoje „Alitos“ gaminamų degtinių ir trauktinių prekės ženklus, žaliavas, receptus, reklamos priemones bei pareigas, kylančias iš anksčiau sudarytų sutarčių. Anot A.Čiburio, keli potencialūs pirkėjai jau yra.
Tiesa, stiprieji gėrimai „Alitos“ asortimente sudaro vos 2-3 proc.
Kaip teigė įmonių grupės „Alita“ generalinis direktorius Vaidas Mickus, pastaruosius penkerius metus „Alita“ degtinės rinkoje menkai težaidė.
A.Čiburys aiškino, jog po „Alitos“ įsigijimo vienose rankose bus sutelkta apie 40 proc. brendžio bei putojančio vyno rinkos.
„Arti ribos, bet jos neperžengs“, - kalbėjo „MV Group“ marketingo vadovas, galvoje turėdamas nurodymą vienam rinkos žaidėjui neužimti daugiau nei 40 proc.
Vis dėlto konkurentai – „Boslita“ ir Ko bei „Bennet distributors“ – tokį sprendimą kritikuoja teigdami, jog to per maža, kad būtų sutrukdyta įmonei užimti dominuojamą padėtį.
Be to, šios sąlygos nėra taikomos eksportui skirtai „Alitos“ produkcijai.
20-30 proc. produkcijos eksportuojanti „Alita“ daugiausia savo gaminių išveža į Baltijos šalis, Rusiją, Kiniją, Didžiąją Britaniją, Libaną.
„Stumbras“ į užsienį šiandien taip pat išveža apie penktadalį savo produkcijos.
99,03 proc. „Alitos“ akcijų nupirkta iš „Swedbank“ grupės įmonės „FR&R Invest“ ir Vytauto Junevičiaus.
„Mineraliniai vandenys“ priklauso koncernui „MG Baltic“, kuri valdo Kauno „Stumbro“ alkoholinių gėrimų gamyklą. Įsigijus „Alitą“, naujajam šeimininkui atiteks ir „Anykščių vynas“, kuris iki šiol priklausė įmonių grupei „Alita.