Kreditų valdymo bendrovės „Creditreform Lietuva“ reitinguojamų įmonių sąraše yra 443 turizmo paslaugas teikiančios bendrovės. Iš viso Lietuvoje yra 560 šio sektoriaus įmonių. „Creditreform Lietuva“ duomenimis, Iš reitinguojamųjų per 20 proc. bankroto rizika yra aukšta arba labai aukšta.
Tų įmonių, kurios neįtrauktos į reitingus, paslaugomis specialistai nepataria naudotis. Arba tai net neįmanoma, mat jos veikia tik „popieriuje“.
Pasak „Creditreform Lietuva kreditų analitikės Alinos Rauktytės, šiuo metu Lietuvoje bankrutuoja šešios turizmo įmonės – tai sudaro 0,45 proc. visų sektorių bankrutuojančių įmonių.
“Turizmo įmonių, kurios dar nebankrutuoja, tačiau jau yra ant bankroto slenksčio šiuo metu Lietuvoje yra 39, o tai sudaro 8,84 proc. visų reitinguojamų turizmo sektoriaus įmonių. Palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, tokios rizikos įmonių buvo 5,4 proc. , o 2012 metais – į šią klasę pateko 5,3 proc. visų reitinguojamų turzimo įmonių. Taigi matome, kad šiais metais tokių įmonių dalis šiek tiek paaugo“, - aiškino A.Rauktytė.
Dar 52 įmonėms (11,79 proc.) kyla aukšta bankroto rizika. Vidutiniškai vertinama 253 šio sektoriaus bendrovių bankroto rizika - tai daugmaž 57 proc. reitinguojamų turizmo bendrovių).
„Įmonės bankrotas – reiškinys, būdingas kone kiekvienai ūkio šakai. Tačiau pranešimai apie turizmo sektoriaus, kelionių agentūrų įmonių nemokumą nuskamba ypač garsiai. Tokie įvykiai, be abejonės, tiesiogiai ar netiesiogiai, daugiau ar mažiau paveikia visas šio sektoriaus įmones – žmonės praranda pasitikėjimą, atsargiau žiūri į dideles akcijas bei nuolaidas, neskuba jomis pasinaudoti.
Kita vertus, tai nėra blogai – vis dėlto reikėtų atsakingiau vertinti tiek verslo partnerius įmonėms, tiek fiziniams asmenims – kam patikėti savo atostogas, keliones“, - kalbėjo A.Rauktytė.