Bepilotis orlaivis nemokšos rankose gali jus palikti be elektros

2014 m. spalio 29 d. 10:35
lrytas.lt
Bepiločiai kopteriai (dronai) jau nebe brangus žaislas, o inovatyvių bendrovių darbo įrankis. Internete mirgantys pasiūlymai nufilmuoti reklamą, pastatą ar renginį iš oro, tik maža dalis bepiločių orlaivių teikiamų galimybių.  
Daugiau nuotraukų (1)
Tarptautinės kompanijos, tokios kaip „Amazon“ ar DHL jau eksperimentuoja su siuntas gabenančiais kopteriais.  Lietuvoje tokiu įrenginiu naudojasi sostinės policija. Juos taip pat vis dažniau išbando technologijų mėgėjai.
Visgi kopteriai turi trūkumų - nepatyrusio mėgėjo valdomas bepilotis orlaivis, nukritęs gali sužaloti žmogų, o kliudęs laidus - pridaryti žalos ir palikti gyventojus be elektros.
LESTO specialistai įspėja, kad gyventojai, valdantys kopterius, laidantys aitvarus ar kitus lengvus skraidančius aparatus, laikytųsi saugaus atstumo nuo elektros laidų.
Žemos ir vidutinės įtampos oro linijų apsaugos zona siekia nuo 2 iki 15 metrų į abi puses nuo laidų. Čia draudžiama leisti aitvarus ir kitus skraidančius prietaisus, organizuoti žaidimus, mėtyti daiktus ant laidų.
„Neatsargus elgesys ne tik pavojingas žmogaus sveikatai ir gyvybei, tai gali sutrikdyti ir elektros energijos tiekimą. Jeigu aitvaras ar kopteris pakibo ant laidų, jokiu būdu nebandykite jo nusikabinti patys. Tai mirtinai pavojinga. Apie įvykį praneškite LESTO“, - patarė LESTO Tinklo eksploatavimo departamento direktorius Kęstutis Vasiliauskas.
Bepiločių orlaivių įtaka gyventojų saugumui kelia nerimą ir Civilinės aviacijos administracijai (CAA), atsakingai už civilinės aviacijos skrydžių saugą.
CAA siekia pastaruoju metu itin išpopuliarėjusius bepiločius orlaivius integruoti į bendrą oro erdvę ir maksimaliai panaudoti jų galimybes verslo bei visuomenės interesams.
Kita vertus, bepiločių orlaivių valdymo ypatumai, sparčiai didėjantis jų skaičius ir aktyvūs integracijos procesai skatina imtis ne tik visų šiuo metu įmanomų saugos priemonių, bet ir naujų technologijų pagrindu pradėti kurti naujas, bepiločiams orlaiviams priimtinesnes, saugos priemones.
Svarbu užtikrinti, kad bepiločiai orlaiviai nekeltų pavojaus kitiems oro eismo dalyviams ir nekeltų pavojaus esantiems ant žemės.
Kad bepiločiai orlaiviai galėtų saugiai skraidyti bendroje oro erdvėje, jie pirmiausia turi būti pritaikyti ir turėti technines galimybes išvengti susidūrimų. Kol kas dauguma dabartinių bepiločių orlaivių dėl tam tikrų technologijų trūkumo ir jų sudėtingumo bei kaštų šių sąlygų neatitinka.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.