Kaip nurodoma, šiuo metu veikiančiu garsiuoju Transsibiro
geležinkeliu tokia kelionė trunka šešias dienas.
Tokios ilgesnės negu 7 tūkst. kilometrų magistralės projektas
kainuotų per 230 mlrd. JAV dolerių, teigia dienraštis „Beijing
Times“. Ši linija būtų daugiau negu tris kartus negu dabar
veikiantis ilgiausias pasaulyje greitasis geležinkelis, jungiantis
Kinijos sostinę su pietiniu Guangdžou miestu.
Greitasis geležinkelis taptų svarbiu simboliu, pabrėžiančius
Maskvos ir Pekino politinius ryšius, plėtojamus nuo Sovietų
Sąjungos laikų. Jungtinių Tautų Saugumo Taryboje abi šios
šalys dažnai balsuoja vienodai.
Maskvos ir Pekino ryšiai dar labiau sustiprėjo, Vakarų
valstybėms griežtai kritikuojant Rusijos prezidentą Vladimirą
Putiną dėl jo vaidmens Ukrainos krizėje ir kitų problemų.
Abi šalys šią savaitę pasirašė supratimo memorandumą per
Kinijos premjero Li Keqiango vizitą Maskvoje, kuriame
Pekinas sako esantis suinteresuotas nutiesti greitojo geležinkelio
jungtį tarp Rusijos sostinės ir Kazanės – naftos turtingo
Tatarstano regiono administracinio centro, nurodė valstybinis
transliuotojas CCTV.
Ta 803 kilometrų linija būtų pirmasis etapas, tiesiant
greitąjį geležinkelį į Pekiną, pridūrė CCTV.
Šiuo metu traukiniai tarp abiejų sostinių kursuoja Transsibiro
geležinkeliu, jungiančius Maskvą ir Vladivostoką. Nuo šios
magistralės atsišakoja geležinkelis, vedantis į pietus per
Mongolijos sostinę Ulan Batorą.
Tiesioginis susisiekimas geležinkeliu tarp Pekino ir Maskvos
pradėtas nuo 1954 metų, o šiuo metu kursuoja du tokie traukiniai
per savaitę, nurodė CCTV.
Naujoji jungtis kelionę sutrumpintų nuo šešių iki dviejų
dienų, „Beijing Times“ cituoja Kinijos inžinerijos akademijos
tunelių ir geležinkelių ekspertą Wang Mengshu.
„Jeigu pavyktų sklandžiai surinkti lėšų, tokia linija
galėtų būti nutiesta greičiausiai per penkerius metus“, –
pridūrė jis.