„Pssss... žinome, kad kiek ankstoka, bet tiek daug ir gražaus visko turime! Tavo Kalėdos prasideda su „Ikea“, – skelbia švedų prekybos centras autobusų ir troleibusų stotelėse, pačioje parduotuvėje.
Vilniuje, Žirmūnų gatvėje, esančioje sodininkų reikmenų parduotuvėje dirbtinės Kalėdų eglės sužaliavo spalio pradžioje. Ties įėjimu į parduotuvę pirkėjus taip pat sutinka didžiulė tikra žaliaskarė. Tačiau ji dar nėra nusagstyta šventiniais papuošalais.
Pasak parduotuvę valdančios bendrovės „Schetelig LIT“ prekių grupės vadovės Dalios Pupalaigienės, šiemet kalėdinėmis prekėmis prekiauti pradėta pora savaičių anksčiau. Dažniausiai tokios prekės sukraunamos į lentynas spalio viduryje, o šiemet jau senokai jose yra puošybai skirtų dirbtinių augalų, papuošalų eglutėms, elektrinių girliandų, žvakių, juostelių dovanoms bei kitų kalėdinių prekių.
„Gavome naują prekių siuntą ir jų nesandėliavome. Iš karto sukrovėme parduotuvėje į lentynas. Eglučių dar nepardavėme nė vienos, bet kalėdinių dekoracijų prekyba jau įsisiūbavo“, - sakė pašnekovė.
Dažniausi pirkėjai – reklamos įmonių atstovai, nes jiems kalėdinių prekių labiausiai reikia. Be to, didžiuosiuose prekybos centruose įsikūrusių parduotuvių taip pat prašoma, kad jos pasipuoštų iki numatytos dienos.
Anot D.Pupalaigienės, dizaineriai jau derina puošybos projektus ir žvalgosi, kas parduodama, nauja, madinga.
Neatsilieka ir butų pardavėjai. „Nekilnojamojo turto rinkoje – kalėdinės nuotaikos“. Šitaip skelbia ir nekilnojamojo turto brokerių agentūra „Capital“ .
„Artėjanti metų pabaiga – palankus metas būstui pirkti, nes pasiūla yra didelė ir kalėdinių nuolaidų bus dar daugiau“, - dalijasi tokiomis prognozėmis jos specialistai.
„Panašu, kad nekilnojamojo turto rinka jau gyvena kalėdinėmis nuotaikoms, nes kai kurie plėtotojai jau šių metų III ketvirtį pradėjo mažinti būsto kainas“, – kalba jie apie rinkos pulsą.
Kalėdos – vis anksčiau
Ar ateis toks metas, kai Kalėdas prekybininkai pradės reklamuoti dar rugpjūtį, kai į atokiausią spintos kampą dar nebūname nugrūdę trumparankovių marškinėlių?
„Ateis. Kodėl gi ne?“ - nė neabejoja rinkodaros specialistas Linas Šimonis.
Pasak jo, egzistuoja psichologinė riba, kurios, atrodytų, negalima peržengti, tačiau ilgainiui vis tiek peržengi. Ji kadaise buvo peržengta, kai Kalėdų bumas ėmė startuoti lapkričio 1-ąją – per Vėlines.
„Tai aktualu ypač toms įmonėms, kurios nori Kalėdas kuo labiau išnaudoti, todėl ir siekia būti pirmos. Tad tik laiko klausimas, kada ši spalį peržengta riba vėl bus peržengta“, - mano rinkodarininkas.
Jis pabrėžė, kad pirkėjai priklausomi nuo akcijų ir nuolaidų.
„Žmonės Lietuvoje įsitikinę, kad pirkti be nuolaidos yra, sakykime, neprotinga. Nes taip pirkdamas permokėsi. Mažesnė nei 20 proc. nuolaida nėra patraukli, reikia, kad būtų bent 30 proc.
Įmonės ieško būdų, kaip tas nuolaidas pateikti. O Kalėdos – puikus pretekstas“, - sakė L.Šimonis.