„Linavos“ generalinio sekretoriaus Vidmanto Adomaičio teigimu, pervežimų su TIR sistema smarkiai traukiasi. Situacija gali dar pablogėti, jeigu pasitvirtins Rusijos ketinimai pritaikyti embargą ir transporto priemonių pardavėjams.
„Remiantis dviejų savaičių duomenimis negalima daryti griežtų išvadų dėl prasidėjusio rudens sezono, tačiau situacija šiame versle išlieka įtempta – ketvirtadaliu sumažėjusios pajamos yra rimtas išbandymas vežėjams“, – susirūpinimą išreiškė V.Adomaitis.
Asociacijos „Linava“ TIR departamento direktorius Heliodoras Giedrys sakė, kad šiais metais rugsėjo 1–12 dienomis „Linava“ išdavė 5353 TIR knygeles. Tai – ketvirtadaliu mažiau nei 2013-aisiais, kai per tą patį laiką buvo išduotos 7209 TIR knygelės.
Kiek mažesnį smukimą rodo ilgesnio periodo statistikos apžvalga: nuo šių metų pradžios iki šiol „Linava“ išdavė 21 proc. mažiau knygelių nei per tą patį laiką 2013 metais.
Akivaizdu, kad dėl šių suvaržymų verslininkams tenka ieškoti naujų rinkų.
„Ypač tai juntama vaisių ir daržovių sektoriuje: atrandami nauji maršrutai, kurių nevaržo apribojimai ES prekėms, pavyzdžiui, Kazachstanas, Kirgizija, Serbija“, – teigė H.Giedrys.
Su Rusijos apribojimais susijusios temos bus vienos aktualiausių Tarptautinių kelių transporto sąjungos (IRU) muitų komisijos susitikime, į kurį rytoj išvyksta „Linavos“ delegacija.
„IRU derasi su Rusijos muitinės tarnyba dėl apribojimų atšaukimo, tikimės sulaukti palankių sprendimų. Aptarsime naujas rinkas, ypač mums svarbi IRU veikla Kinijoje, kuri neseniai prisijungė prie TIR sistemos. Taip pat aktualūs ir kiti organizaciniai klausimai – dėl vežėjų įmokų į TIR garantinį fondą, dėl to, kaip patobulinti šią sistemą, kad ji būtų dar naudingesnė, patogesnė“, – apie būsimą susitikimą kalbėjo asociacijos generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis.