Prieš metus, kai "Maxima" tinklas pasiūlė už tam tikros vertės pirkinį puponautą, iš proto ėjo ne tik vaikai, bet ir tėvai. Mamos savo pokalbių svetainėse tarėsi, kaip pasidalysiančios atžalų sukauptais žaisliukais, ieškojo tų puponautų, kurių jų vaikų kolekcijose stinga.
Diskusijos jau verda ir dėl limpakojų bei superherojų, o greta ir nuogąstavimai, kaip prekybininkai savo tikslams pasitelkia vaikus.
„Taip, vienas iš šios akcijos tikslų yra skatinti pardavimus, tačiau visos akcijos daugiau ar mažiau didina pardavimus. Ir tai pirmiausiai priklauso ne nuo auditorijos, kuriai akcija skirta, bet nuo akcijos prekių (koks produktas siūlomas), akcijos taisyklių, laikotarpio, kuriuo startuoja akcija, ir kitų kriterijų.
Ir akcijų sėkmę matuoti tik pardavimų augimu nėra teisinga. Ar dalyvauti šioje akcijoje, kiekvieno individualus pasirinkimas, vis dėlto puponautai išties smagus žaislas, tad tėvelius ragintume įsitraukti į šį smagų žaidimą ir žaisti jį drauge su vaikais“, - priekaištus mėgino atremti R.Saulytė.
„Tai dovana vaikams“, - sakė „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis.
Tą pati tvirtino ir 'Rimi“ atstovė Giedrė Bielskytė. Ji pridūrė, kad kartais tėvai dovanėlės atsisako.
"Pekybininkams pasitelkti vaikus rengiant akciją nėra pats geriausias pasirinkimas, tačiau vaikai juk turi tėvus, kurie privalo jiems padėti pasirinkti“, - sakė vaikų psichologė Giedrė Gutautė-Klimienė.
Pavergė vaikus
Puponautų akciją „Maxima“ prekybos tinklas vykdo jau antrus metus iš eilės. Tiek praėjusiais metais, tiek šiais puponautų akcija startavo beprasidedant naujiems mokslo metams.
„Stebime tendencijas, mažmeninėse rinkose pasirodančias naujoves Europoje ir pasaulyje ir visuomet ieškome naujų būdų – smagių akcijų, žaidimų, kuriuos galėtume pasiūlyti savo klientams.
Ieškojome netradicinės, įdomios formos, kaip paskatinti moksleivius ir tėvelius pradėti ruoštis mokyklai, o mums, prekybininkams, būti išskirtiniams rinkoje. Mokyklines prekes siūlo daugelis prekybininkų, mes mokyklai pasiūlėme pasiruošti mūsų prekybos centruose ne tik renkantis kokybiškas prekes už geras kainas, bet dar ir smagiai, visus įtraukiant į savotišką žaidimą“, - aiškino „Maxima“ atstovė R.Saulytė.
Kai pasakojo R.Saulytė, dar pirmosios kampanijos metu tinklas sulaukė daug klausimų iš tėvelių, kur gauti vienokių ar kitokių puponautų, siūlymų, kaip papildyti puponautų klanus naujais nariais, prašymų pratęsti akciją.
„Forumuose, socialiniuose tinkluose mamos keitėsi puponautais. Vaikai piešė puponautus ir siuntė mums piešinius, galvojo jiems vardus ir kūrė istorijas apie juos. Galvojame, kad šis žaidimas buvo toks populiarus, nes puponautai nėra tik žaislai. Kiekvienas jų turi savo istoriją. Jie visi susiję vieni su kitais. Ir ta istorija ne tik vaikams įdomi, bet ir skatina jų fantaziją, lavina vaizduotę“, - aiškino prekybos tinklo atstovė.
Tapo prekiniu ženklu
Kadangi pernykštė akcija buvo itin populiari, ji grįžo ir šiemet.
Naujieji puponautai apsigyveno naujose planetose, prisitaikė prie planetų ir naujo gyvenimo būdo ir net pakeitė savo formas, o kai kurie iš jų buvo net apdovanoti ypatingomis galiomis.
Be to, puponautai išplėtė savo erdves: kartu su jais parduotuvių lentynos pripildytos puponautų prekės ženklu pažymėtomis prekėmis: sūreliais, jogurtais, pudingu, sausais pusryčiais, guminukais, ledinukais.
„Maxima“ žada pasiūlyti ir šiuo ženklu pažymėtų prekių, skirtų mokyklai ir kasdienai: tai - sąsiuviniai, aplankai, priešpiečių dėžutės, padėkliukai, kojinaitės, pėdkelnės, marškinėliai ir panašiai.
„Puponautų idėja priklauso olandams. Tokios akcijos nėra naujiena pasaulyje, jos nėra ir mūsų išradimas. Akcijos, į kurias buvo įtraukti puponautai, jau vyko 7 Europos Sąjungos šalyse, tarp kurių – Šveicarija, Vokietija ir kitos šalys. Visose šalyse akcijos sulaukė didžiulio susidomėjimo, įsitraukimo ir sėkmės“ - kalbėjo R.Saulytė.
Kai kurie limpakojo atsisako
Jai pritarė ir „Rimi“ tinklo atstovė Giedrė Bielskytė: „Lojalumo akcijas savo pirkėjams siūlome jau seniai. Ši kartą nusprendėme pradžiuginti ir mūsų pirkėjų vaikus“.
Limpakojų, kurių gauni apsipirkęs bent už 34,53 lito, akcija, prasidėjo rugpjūčio pradžioje. Ji tęsis iki rugsėjo 8-osios. Limpakojų kolekciją sudaro 24 limpakojai. Papildomai galima įsigyti specialų maišelį limpakojų kolekcijai ir stalo žaidimą.
“Iš savo pirkėjų priekaištų nesame susilaukę. Priekaištų sulaukiame tuomet, kai pirkėjui atrodo, kad limpakojis jam priklauso, tačiau jo negauna, nes pagal taisykles dovanėlė nepriklauso už alkoholio ar tabako prekes“, - aiškino G.Bielskytė.
Tiesa, sakė ji, buvo atvejų, kai tėveliai, atėję su vaikais, atsisakė dovanėlės – pirkėjo teisė priimti dovanėlę arba ne.
„Mūsų parduotuvėse apsiperka daug šeimų – taip pat su vaikais. Tad apskritai stengiamės sudaryti jiems malonias buvimo pas mus sąlygas, nes žinome, kad išlaukti, kol tėveliai apsipirks, mažam vaikui nėra labai paprasta. Tad siūlome pažaisti kaladėlėmis ar piešti ant specialiai įrengtų stalų vaikų prekių skyriuose, pasivaišinti bananais, kol tėveliai apsiperka“, - aiškino G.Bielskytė.
Dovana vaikams
Nuo „Maxima“ ir „Rimi“ neatsiliko ir „Norfa. Nuo šiol iki spalio vidurio apsiperkant už ne mažiau nei 50 litų, prie kasos galima gauti figūrėlę iš „BlokHedz“ superherojų kolekcijos, kurią sudaro 24 vienetai.
„Vaikai patys juk neperka, jie neturi pinigų. O figūrėlė iš superherojų kolekcijos – dovana jiems. Vaikai visuomet nori žaisti. Į šią akciją žiūrime kaip į dovanėlę vaikams“, - aiškino „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis.
Pasiūlė knygą
"Iki" vaikams pasiūlė ne žaisliukus rinkti.
"Kokioje pasaulio vietoje gyvena daugiau avių nei žmonių? O kuris iš plaukti mokančių graužikų turi permatomus akių vokus? Su šiomis ir kitomis įdomybėmis vaikus supažindins prekybos tinklas „Iki“, inicijavęs edukacinės knygos vaikams „Didžioji gyvūnų kolekcija“ išleidimą. Tokiu būdu prekybos tinklas siekia atkreipti vaikų dėmesį į smagų mokymosi procesą ir kviečia laisvalaikį leisti prasmingai", - pasakojo tinklo atstovas Andrius Petraitis.
„Norėjome savo mažiesiems pirkėjams pasiūlyti kažką naujo, įdomaus ir svarbiausia – naudingo. Juk knyga – turbūt geriausia ir vertingiausia dovana mokslo metų pradžiai, ypač jei ši skatina atrasti šį tą naujo, tobulėti“, – pridūrė jis.
Jei vaikai manipuoliuoja tėvais, tai ne vaikų problema
Vaikų psichologė Gierdė Gutautė Klimienė:
„Prekybininkai ieško būdų paveikti pirkėjus ir kartais žaidžiama vaikais.
Kita vertus, šiais laikais vaikus pasiekia įvairi informacija. Svarbu, kaip tėvai į tai reaguoja, kaip tai aptaria su vaikais. Jei tėvai neatsispiria akcijos, tai bėda, tačiau dėl to kalti ne prekybininkai.
Juk žaislų ir taip apsčiai parduotuvėse, kurių vaikas, suprantama, nori. Tačiau ką renkasi vaikas, priklauso nuo tėvų. Tas sutartinis žaidimas, kai kartu su atžalomis einama į parduotuvę ir apsipirkus vaikas gauna žaisliuką, gali būti visai smagus. Tačiau jei vaikai manipuliuoja tėvais, kalti ne jie.
Apibendrindama galiu pasakyti, kad prekybininkams pasitelkti vaikus rengiant akciją nėra pats geriausias pasirinkimas, tačiau vaikai juk turi tėvus, kurie privalo jiems padėti pasirinkti“.