Vilniaus oro uostas pranešė, kad šeštadienio vakarą 22:15 val. numatytas „Ryanair“ reisas į Airijos sostinę atidėtas iki sekmadienio 16.00 val. Vėliau skrydis buvo pavėlintas į 16.30 val., o dar vėliau į 17.30 val.
Kaip visada išsamiai besidalinanti informacija kompanija „Ryanair“ tikslesnės informacijos apie skrydžio atidėjimo priežastis ir apie keleivius neteikia. Neoficialiais duomenimis, skrydis atidėtas dėl lėktuvo gedimo.
Taigi skrydis vėluoja jau apie 19 valandų. Žinant, kad žmonės į oro uostą paprastai atvyksta bent dviem valandomis anksčiau, jie Vilniaus oro uoste jau užstrigę beveik parą.
Praleido bemiegę naktį
Keleiviai skundėsi, kad jie šeštadienio vakarą po gero pusvalandžio buvo išprašyti lauk iš tvankaus lėktuvo. Esą kažkas sugedo. Iš pradžių skrydis buvo atidėliojamas pusvalandžiui, po to valandai ir dar daugiau. Galiausiai ankstyva sekmadienio rytą paaiškėjo, kad lėktuvas iš Vilniaus turi išskristi pavakare.
Jau prašvitus žmonėms buvo pasiūlyti viešbučiai. Kol baigėsi registracija, jie į viešbutį pateko, kai jau įprasta keltis.
"Blogiausia buvo šeimoms su mažais vaikais. Jie ilgą laiką neturėjo net ką gerti, nes oro uoste parduotuvė buvo atidaryta tik antrą valandą nakties. Laukiamajame buvo baisus karštis", - pasakojo "Ryanair" keleivė. Ji skundėsi atmestiniu aviakompanijos požiūriu į klientus.
Žmonės skundėsi, kad gauti maistpinigiai buvo gana kuklūs. Už juos nebuvo galima sočiai pavalgyti. Teigiama, kad vienai keleivei nuo karščio pasidarė bloga. Jai į pagalbą atskubėjo medikai.
Gali reikalauti kompensacijos
Įstrigusiems oro uoste keleiviams primename, kad pagal Europos Sąjungos įstatymus jie turi teisę gauti kompensacijas, jau nekalbant apie maitinimą ir gėrimus.
Europos Sąjungos teisinės normos numato, kad jei skrydis atidedamas daugiau negu 2 val., aviakompanija privalo informuoti keleivius apie jų teises ir pateikti paaiškinimą, kodėl tas skrydis yra užlaikomas ir (arba) keleivis nėra įleidžiamas į lėktuvo saloną.
Jei skrydis užlaikomas ilgiau negu 5 val., keleiviai turi teisę atgauti už jį sumokėtus pinigus. Tiesa, atidavusi pinigus skrydį vykdanti kompanija neprivalo rūpintis tolesniu atgavusio įmoką keleivio likimu.
Užlaikyto skrydžio keleiviai turi teisę gauti gaivinančius gėrimus, maistą ir galimybę nemokamai paskambinti. O jei to prireikia, taip pat ir nakvynę.
Kompensacija eurais
Be to, jei jums buvo uždrausta patekti į lėktuvo saloną, skrydis buvo atšauktas arba atvyko į paskirties vietą daugiau negu 3 val. vėliau, negu nurodyta biliete, jums priklauso finansinė kompensacija nuo 250 iki 600 eurų (priklausomai nuo skrydžio nuotolio).
Jei skrydžio atstumas tarp ES oro uostų yra mažiau negu 1500 km, kompensacija siekia 250 eurų, jei daugiau – 400 eurų.
Kompensacijos skrydžius vykdančios kompanijos gali nemokėti tik vienu iš šių atvejų:
1. Jei skrydis atidėtas dėl išskirtinių aplinkybių, pavyzdžiui labai blogų orų.
2. Jei apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta bent prieš 2 savaites.
3. Jei kompanija pasiūlė alternatyvų nuvykimo į vietą būdą, kuris užtikrins, kad atvyksite ten numatytu laiku.
Norėdami gauti priklausančią kompensaciją, turite skrydį vykdžiusiai kompanijai pateikti užpildytą šį dokumentą: air passenger rights EU complaint form (būtinai pasilikite jo kopiją sau).
Jei tai nepadeda reikėtų kreiptis į šalies, kurioje įstrigote instituciją. Šiuo atveju – Lietuvos civilinės aviacijos administracija, Rodūnės kelias 2, Vilnius. Tel.:+37052739038.
Taigi, savaitgalis Vilniaus oro uoste gali būti ir naudingas. Jei esate tarp keleivių, parašykite mums, kaip „Ryanair“ vykdė visus įsipareigojimus.
bendraukime@lrytas.lt