Ispanijos bendrovės „Castrosua“, kurioje šiuo metu dirba apie 600
žmonių, įkurta 1948 metais, tačiau jos veikla labiau orientuota vidaus
rinkai.
Bendrovei „Kauno autobusai“ atiteko 14 suspaustomis gamtinėmis dujomis
ir vienas hibridinis dujomis bei elektra varomas autobusas.
Iš viso už 89,7 mln. litų buvo nupirkti 93 autobusai „Castrosua“, kurie
padalinti 9 šalies miestams. Pinigų tokiam pirkiniui atsirado, kai
Lietuva pardavė Ispanijai perteklinius aplinkos taršos leidimus.
Kaunui skirti autobusai nudažyti tradicine raudona spalva. Antikorozinei
kėbulo dangai suteikiama 15 metų garantija. Šildymo sistema prijungta
prie variklio aušinimo sistemos kartu su papildomu dujiniu autonominiu
automatiniu šildytuvu, skirtu variklio bei salono šildymui.
Autobusuose įrengtos 26 sėdimos vietos, o vienu metu telpa 87 keleiviai.
Didžiausias galimas greitis yra 80 kilometrų per valandą, o šimtui
kilometrų nuvažiuoti sunaudojama 51–53 kubiniai metrai dujų.
Naujieji „Castrosua“ autobusai turėtų nuvažiuoti maždaug po 1 mln.
kilometrų, jie pakeis turimus „Kauno autobusų“ autobusus, pagamintus
daugiau kaip prieš 20 metų. Vidutinis miesto gatvėmis riedančių
autobusų amžius šiuo metu yra 14,5 metų.
„Kauno autobusai“ beveik prieš trejus metus įsigijo 24 Lenkijoje
surinktus autobusus „Solaris“, kurie taip pat varomi suspaustomis
gamtinėmis dujomis.
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Kęstučio Derliūno, didžiausias
jų privalomas – gerokai mažesnė aplinkos tarša, tačiau įmonės vadovas
pripažino, kad techniniu požiūriu jų naudojimas ir priežiūra yra
sudėtingesni.
˙