„Grand Cru Airlines“ generalinis direktorius Valdas
Barakauskas BNS sakė, kad tikisi Turizmo departamento išaiškinimo,
ar įmonei bus kompensuota bent už kurą.
„Tai netelpa į jokius rėmus: mes neprivalėjome to daryti,
tačiau tokį sprendimą priėmėme iš žmogiškumo, etikos paskatų.
Tačiau Turizmo departamento atstovai mums susitikime yra pasakę, kad
draudimo pinigai yra skirti turistų nuostoliams atlyginti“, - BNS
sakė V.Barakauskas.
Civilinės aviacijos administracijos (CAA) laikinasis vadovas
Joris Gintilas BNS teigė, kad tikimasi Ūkio ministerijos ir Turizmo
departamento atsakymo, kodėl buvo atšauktos „Go Planet Travel“
kelionės. Nuo jos priklausys, ar skrydžių bendrovė galės
pretenduoti į draudimo išmoką.
„Esame oficialiai užklausę tiek Ūkio ministerijos, tiek
Turizmo departamento patikslinti situaciją ir visuomenei paskelbti,
koks yra tų atšauktų skrydžių statusas. Ar jie buvo atšaukti
dėl atšauktų turistinių kelionių - tokiu atveju galioja
draudimas, ar jos atšauktos dėl kitų aplinkybių, susijusių su
ginču tarp kelionių agentūros ir vežėjo. Jeigu visgi, kaip mes
šiandien įsivaizduojame, kelionės buvo atšauktos dėl nemokumo, o
aviakompanija buvo įpareigota keleivius vežti į priekį, kai buvo
aišku, kad jie ten negaus iš anksto pirktų paslaugų. Tokiu atveju
manome, kad turėtų būti taikomas draudimas“, - BNS sakė
J.Gintilas.
CAA vadovo teigimu, jo vadovaujama įstaiga negali
vienareikšmiškai atsakyti, kaip turėtų būti interpretuojama
situacija ir kas turėtų būti galutinės atsakomybės subjektas.
„Negalime, kol kelionių agentūros veiklą prižiūrinti
institucija neduos aiškaus atsakymo, kodėl buvo sustabdyta „Go
Planet Travel“ licencija. Ar dėl to, kad veikla buvo nuostolinga ir
dėl netinkamo valdymo, ar dėl to, kad iškilo kontrakto nutraukimo
grėsmė su „Grand Cru Airlines“, - BNS sakė J.Gintilas.
„Grand Cru Airlines“ teigia, kad susiklosčius tokiai
padėčiai, prioritetas yra žmogiškumas ir socialinė bei pilietinė
atsakomybė.
„Taip, mes patiriame nuostolių, tačiau vykdant veiklą viskas
yra pataisoma“, - pranešime spaudai sakė V.Barakauskas.
CAA vadovas J.Gintilas BNS teigė, kad tokioje neaiškioje
situacijoje „Grand Cru Airlines“ taip pat nori sumažinti galimas
rizikas.
„Aviakompanija, kaip yra deklaravusi ir mums, ir Turizmo
departamentui, savo sąskaita vykdo skrydžius. Galbūt siekdama iki
minimumo sumažinti galimas rizikas, kurios iškiltų, jei visgi
galutiniu atsakomybės subjektu būtų pripažinta aviakompanija“, -
BNS sakė CAA vadovas.
„Grand Cru Airlines“ duomenimis, nuo „Go Planet Travel“
veiklos nukentėjo 1076 keleiviai. Pastaroji turi įmonės
„Compensa“ 700 tūkst. litų draudimo polisą.
„Grand Cru Airlines“ liepos 3 dieną nutraukė sutartį su
„Go Planet Travel“ ir tuomet pranešė, kad nuo liepos 17 dienos
nebeteiks jai paslaugų. V.Barakauskas tuomet teigė, kad tai lėmė
„Go Planet Travel“ neatsiskaitymas už paslaugas.
AViakompanija teigė, kad „Go Planet Travel“ nuo šių metų
vasario pradėjo neatsiskaityti už suteiktas paslaugas, o
didžiausios skolos susikaupė už kovo, balandžio, gegužės ir
birželio mėnesius. Bendra „Go Planet Travel“ skola skrydžių
bendrovei yra apie 4,7 mln. litų.
Turizmo departamentas liepos 4 dieną sustabdė nemokios kelionių
organizatorės „Go Planet Travel“ pažymėjimą.