Pakeisti planus profesines sąjungas paskatino pokalbiai su valdžia, kurių metų aukšti asmenys pripažino investicijų į aviaciją svarbą.
Šešių dienų streikas prasidėjo antradienį. Civilinę aviaciją kontroliuojanti agentūra sutarė su streiko rengėjais, kad gali būti atšaukiama tik apie 20 proc. skrydžių.
Vasara tokiam streikui pasirinkta ne šiaip sau. Prancūzijos oro uostai sulaukia daug atskrendančių ar per šią šalį toliau keliaujančių turistų, tad oro dispečeriai viliasi šitaip pritraukti daugiau dėmesio. Birželio pabaigoje Prancūzija turi pateikti Europos Sąjungos institucijoms duomenis, kaip finansuos oro transportą artimiausius penkerius metus. Streiko dalyviai protestavo prieš biudžeto šiai sričiai mažinimą.
Be to, rengiamasi mažinti oro dispečerių skaičių, mat ketinama pertvarkyti Europos oro erdvę: ji nebebūtų daloma pagal valstybių sienas, o kontroliuojama pagal skrydžių srautus.
Nepatogumų dėl streiko kilo ir lietuviams – trečiadienį iš Paryžiau Bovė oro uosto neskrido „Ryanair“ orlaivis į Vilnių. Atšauktas buvo ir reisas atgal į Prancūziją iš Lietuvos.
Kaip lrytas.lt sakė „Ryanair“ atstovė Elina Hakkarainen Prancūzijos ir Belgijos oro dispečerių streikas sukelia nemenkų nepatogumų ir keleiviams, ir pačiai oro bendrovei.
„Manome, kad šiandien nebus vykdomi reisai Prancūzijoje, Belgijoje ir Ispanijoje, mat juos sutrikdė prancūzų streikas, kuris nėra būtinas“, – sakė E.Hakkarainen.
Ji patikino, kad visiems nukentėjusiems klientams kompanija pasiūlys apgyvendinimą, jei reisas vėlyvas, arba grąžins pinigus už bilietą.
„Ryanair“ atsiprašo savo keleivių už vėlavimą ir kitus nepatogumus, kuriuos sukėlė streikas“, – sakė
E.Hakkarainen.