Lauko kavinių savininkams vasaros orai spaudžia ašarą

2014 m. birželio 25 d. 15:32
Eugenija Grižibauskienė
Lauko kavinių savininkai šią vasarą prisimins ilgam. Keiksnos krušą, lietų ir vėjus, kurie nuolat gainioja jų klientus.
Daugiau nuotraukų (1)
„Jau kiekvieną rytą nebeseku orų prognozių. Juk ir taip aišku, kad turėsime stabiliai blogą orą“, - juokiasi kavinių ir restoranų tinklo „Amber Food“ vadovas Gediminas Balnis. Juokas juokais, bet kavinių ir restoranų tinklo vadovui apmaudu, kad šią vasarą lauko kavinių staliukai pernelyg dažnai būna tušti.
Skėčiai negelbsti
„Lauko kavinės klientų gausa pasidžiaugti negali. Blogu oru žmonės ieško uždarų patalpų. Dideles lauko terasas turime ir Palangoje, ir Klaipėdoje, šiemet atidarėme lauko kavinę „Šventaragis“ prie Arkikatedros – visur panašios tendencijos. Nesvarbu, kad „Šventaragis“ yra turistų gausiai lankomoje teritorijoje. Kavinė neturi stogo, neturi šalia besiglaudžiančios tradicinės kavinės. Jei tik šalia yra kavinė ar restoranas, kur galima užsukti į vidų, viskas tvarkoje“, - sakė „Amber Food“ vadovas G.Balnis.
Pašnekovas pasidžiaugė, kad jo vadovaujamas kavinių ir restoranų tinklui pavyksta išlaikyti balansą. Jei prasčiau sekasi lauko kavinėms, didesnes pajamas skaičiuoja uždari restoranai ir kavinės.
Pasak verslininko, nuo lietaus ir vėjų skėčiai negelbsti, o senamiestyje statyti stacionarius stogus – draudžiama.
„Šiuos dalykus riboja Kultūros paveldo tarnybos. Tačiau valdininkams reikėtų suprasti, kad mūsų klimatinėje juostoje neturėtų būti taikomi tokie apribojimai. Vėjas įsisuka į skėčius, jie neapsaugo nuo didesnio lietaus. Be to, jie nėra stabilūs, gali sužaloti žmones,“- teigė tinklo vadovas.
Bendrovė „Amber Food“ yra įrengusi lauko kavinę ant sostinės Centrinės universalinės parduotuvės stogo. Šią savaitę vilniečių ir sostinės svečių pamėgtame Bernardinų sode bendrovė atidaro didelę lauko terasą.
„Tikiu, kad orai pagerės ir netrukus visi pasidžiaugsime karšta vasara“, - optimistiškai nusiteikęs pašnekovas.
„Amber Food“ Lietuvoje priklauso apie 50 restoranų. Bendrovė valdo picerijas „Charlie pizza“, blynines „La Crepe“, restoranus „Katpėdėlė“ ir kt.
Klientus vilioja futbolas
Šį pavasarį Totorių gatvėje pirmąjį savo sezoną pradėjusios kavinės „Mano kiemas“ savininkas Aurelijus Marudinas taip pat pripažįsta, kad lauko kavinių verslui orai tikrai daro blogą įtaką. Verslininką guodžia tik tai, kad bent jau jo kavinės startas buvo gerų orų palytėtas.
„Kai tik geras oras, kavinė - pilna. Mus gelbsti karšti gėrimai ir karštas maistas, kuris čia pat ruošiamas. Šaltu oru pajungiame šildytuvus. Be to, mes turime pastogę. Tiems, kas jos neturi, tikrai turėtų būti ne kas“, - sakė lauko kavinės savininkas.
Anot A.Marudino, praėjo palyginti mažai laiko, kad būtų galima pasakyti, pasiteisino šis verslas, ar ne. „ Čia kaip ir su orų prognozėmis. Vieną dieną kavinė sausakimša, kitą – ne. Veikla numatyta penketui mėnesių, po jų bus akivaizdu, ar mums pasisekė“, - sakė verslininkas.
Pasaulio futbolo čempionato varžybos lauko kavinėms, kurios turi ekranus, tikras išsigelbėjimas. Kavinėje „Mano kiemas“ yra įrengtas 5 metrų įstrižainės ekranas.
„Lankytojų skaičius priklauso nuo to, kokios komandos žaidžia. O kai šiltas oras, nesvarbu ar yra varžybos ar ne, žmonių pakanka“, - lrytas.lt sakė A.Marudinas.
Likus 2 valandoms iki darbo pradžios verslininkas pasižiūri koks už lango oras. Jei saulėta diena, iš karto telkia didesnes darbo pajėgas.
„Patikėkite, oras yra tiek viena iš daugybės problemų, kurios yra šiame versle“, - tarsteli „Mano kiemo“ savininkas, kuris patirties viešojo maitinimo sektoriuje sukaupė, vadovaudamas sostinėje esančiai kavinei-restoranui „Soul Box“.
Renkasi kavinę su stogu
„Forto“ restoranų tinklo atstovas Kęstutis Markevičius teigia pastebįs akivaizdžią takoskyrą tarp lauko kavinių ir uždarose patalpose esančių kavinių ir restoranų veiklos rezultatų.
„Kadangi šią vasarą orai išties prastesni nei ankstesnėmis, žmonės į lauko kavinės rečiau užsuka. Tačiau jei lauko kavinė yra įsikūrusi turistų gausiai lankomose vietose, mūsų atveju, Pilies gatvėje, prastų orų įtakos nepastebime. Minėta kavinė yra prišlieta prie restorano, jos langai platūs, dideli, atviri. Jos apyvarta didėja ir nepritekliaus ar mažesnių pajamų nejaučia“, - komentavo pašnekovas.
Bet jei pajamas generuoja tik lauko kavinės, pripažįsta „Forto“ atstovas, šiųmetiniai jų rezultatai kol kas nedžiugina.
„Žvelgiant į bendrą tendenciją „Fortas“ išskirtinio kritimo nepastebi. Jei tik kokia gražesnė diena, futbolo varžybos ar koks kitas renginys, pardavimai iš karto ūgteli. Skirtumas tik tas, kad žmonės sėdi ne lauke, bet kavinės viduje“, - sakė pašnekovas.
Jis pasidžiaugė, kad šiemet dar nepasitaikė tokių audrų kaip pernai, kaip buvo vartomi kavinių skėčiai, šluojami patiekalai nuo stalų.
„Orai yra tokie, kokie yra. Esame pasiruošę ir vienokiems, ir kitokiems“, - reziumavo K. Markevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.