Jau anksčiau išskirtinio vietos valdžios palankumo sulaukdavusi bendrovė „Specializuotas transportas“ nuo šių metų gegužės liko dirbti be konkurencijos – pasirašė penkerių metų sutartį.
Iki tol mieste pagal laikinąsias sutartis dirbo du vežėjai, mat nuo pat 2006 metų vis nepavykdavo surengti konkurso.
Todėl atliekos buvo vežamos už kosminius įkainius – buvo mokama po 88 litus (be pridėtinės vertės mokesčio) už į sąvartyną nuvežtą šiukšlių toną.
Vilniečiai buvo išbrokuoti
Pernai rugsėjį pagaliau įvykęs konkursas leido sumažinti įkainį iki 69 litų. Bet sutartis buvo pasirašyta ne su mažiausią kainą pasiūliusia Vilniaus įmone „Ekonovus“, o su antrojoje vietoje likusia bendrove „Specializuotas transportas“.
Pastarajai pavyko teismuose įrodyti, kad vilniečiai neįrodė turintys specialų automobilį dideliam pavojingų atliekų kiekiui išgabenti.
Nors šiame ginče taškas iki šiol nepadėtas, šiauliečių parlamentarų paraginti savivaldybės vadovai suskubo pasirašyti sutartį, įsigaliojusią gegužės 6-ąją.
Pažeidimus fiksavo antstolis
Tačiau paaiškėjo, kad sutartinių įsipareigojimų nevykdo ir laimėtojas.
Antstolis užfiksavo, kad bendrovė atliekas iš Šiaulių miesto gabena ir ekologinių „Euro 4“ reikalavimų neatitinkančiais šiukšliavežiais, kad ne visi gyventojai ir įmonės turi šiukšlių konteinerius.
Įmonės „Specializuotas transportas“ direktorius Rolandas Stanys iš pradžių įtikinėjo, jog įsipareigojimai nepažeidžiami, ir ragino pasikliauti teismais.
Galiausiai R.Stanys pripažino, kad mieste buvo dirbama ir senesniais šiukšliavežiais, nei įsipareigota: „Technika genda, o šiukšles išvežti vis tiek reikia – neleisime miestui jose paskęsti.“
Įmonės vadovas pareiškė, kad sumaištį sukėlė laiku konteinerių neišsivežusi bendrovė „Švarinta“.
Prižiūrėti niekas nenori
Trišalę sutartį su komunalinių atliekų vežėju pasirašė Šiaulių miesto savivaldybė ir Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centras (ŠRATC).
Šios institucijos ir turėtų kontroliuoti, kaip įsipareigojimų laikosi konkurso laimėtojas.
Bet paaiškėjo, kad tuo užsiimti neketina nei ŠRATC, nei savivaldybės valdininkai.
ŠRATC laikinoji direktorė Jolita Šalkauskienė patikino, kad vežėją prižiūrėti privalo savivaldybė: „Mes fiksuojame, kas, kada, kiek, iš kur, kokiu automobiliu į sąvartyną įvežė atliekas, bet esame tik sistemos administratorius.“
Šiaulių miesto savivaldybės Aplinkos skyriaus vedėjas Romaldas Šemeta irgi tikino, kad kontrolė – ne jų rūpestis: „Tai ŠRATC pareiga. Kontrolė yra administratoriaus reikalas.“
Paklaustas, ar antstolio užfiksuoti faktai bus traktuojami kaip sutarties pažeidimas, valdininkas pastebimai sutriko: „Vežėjas atitiko konkurse keliamus reikalavimus – turėjo 6 automobilius, atitinkančius „Euro 4“ standartą.
Nežinau, ar atliekų gabenimas senesniais šiukšliavežiais būtų vertinamas kaip sutarties sąlygų pažeidimas.“