Nuo Kazlų Rūdos iki karinio aerodromo, statyto 1975–1977 metais, – penki
kilometrai. Betonu išklotas 2250 metrų ilgio ir 50 metrų pločio takas
jau penkiolika metų tarnauja Lietuvos automobilių sporto entuziastams.
Kaune įsikūrusio M.Šalčiaus klubo iniciatyva aerodrome dažnai vyksta
įvairios automobilininkų varžybos.
Aerodromą iš visų pusių supa dideli miškai, apylinkėse tėra viena
gyvenama sodyba.
Kai iš Lietuvos pasitraukė sovietų kariuomenė, aerodromas bei 20 hektarų
jo teritorijos buvo perduota Krašto apsaugos ministerijai.
Teritorija sudomino investuotojus
„Dabar visa tai priklauso Turto bankui. Mūsų savivaldybės taryba šiuo
klausimu tik priima sprendimą dėl žemės sklypo paskirties bei bendrojo
plano pakeitimo. Procedūra tęsiasi kelis mėnesius, nes reikia labai
daug derinimų su įvairiomis institucijomis.
Vyresni Kazlų Rūdos gyventojai dar prisimena laikus, kai iš aerodromo
kildavo kariniai lėktuvai. Prieš nusileisdami jie ore išpurkšdavo degalų
atsargas. Būdavo, žemę prakapstai – telkšo šulinėliai degalų.
Džiugu, jog užsienio investuotojas tinka aerodromo teritorija.
Jei būtų įgyvendinti jų planai, atsirastų trasa, būtų naudos ne vien tik
Kazlų Rūdai, bet ir visam regionui, nes Rytų Europoje tokių trasų nėra.
Iniciatyviems mūsų verslininkams, kurie norėtų teikti maitinimo,
apgyvendinimo bei kitokias paslaugas, statytų objektus, suteiktume rimtą
pagalbą.
Šalia aerodromo yra vienas privatus sklypas. Jis – derybų objektas“, –
apie miestelio gerovės viziją kalbėjo Kazlų Rūdos savivaldybės meras
Vytautas Kanevičius.
Susidomėjo jaunimas
Kazlų Rūdoje verslu užsiima nemažai jaunų žmonių. Jiems miestelio,
kuriame yra kelios stambios įmonės, perspektyva, atsiradus lenktynių
trasai, atrodo labai patraukli.
„Kai išgirdome, jog pas mus gali atgyti „Formulės 2“ lenktynės, puolėme
ieškoti informacijos. Verslininkų klubo narius nudžiugino ši žinia.
Aerodromo vieta trasai yra labai tinkama, tokių vietų Lietuvoje nėra
daug. Kazlų Rūdai tai būtų suklestėjimo etapas.
Galimas daiktas, jog miestelyje atsirastų variklių gamykla.
Naudą pajustų tie, kas turi kaimo turizmo sodybas, teikia įvairias
paslaugas. Kazlų Rūdos įmonėms jau dabar trūksta darbuotojų, žmonės
važinėja iš Kauno.
Investicijos, ko gero, siektų apie 0,5 mlrd. litų.
Kazlų Rūdos verslas laukia konkretaus fakto apie būsimą trasą. Manau,jog
investuotojų kalbos yra rimtos“, – kalbėjo prieš 17 metų Kazlų Rūdoje
apsigyvenęs ir dėl to nesigailintis Marius Žitkus. Jo verslas susijęs su
informacinėmis technologijomis.
Regi šviesią ateitį
„Tikiu šiuo projektu, nors tai kol kas yra tik kalbos. Jei jis būtų
įgyvendintas, reikėtų plėstis“, – teigė bendrovės „Sodžius“ savininkas
Povilas Mėdžius.
Vaikinas mokėsi Vasario 16-osios gimnazijoje Vokietijoje, vėliau –
Vilniuje ir, grįžęs į gimtąją Kazlų Rūdą, ėmėsi verslo.
Vienintelių miestelyje esančių svečių namų savininkė Loreta
Bieliauskienė šeimos verslą įkūrė praėjusių metų rudenį – įrengė
kambarius šešiolikai asmenų.
„Jau dabar matome, jog reikia plėstis. Kazlų Rūda turistų bemaž
nesulaukia, tačiau daugėja klientų, kurie verslo reikalais atvyksta į
miestelio įmones. Jei iš tikrųjų bus įrengta trasa, Kazlų Rūda atgytų“,
– teigė L.Bieliauskienė.
Savivaldybės meras neabejoja, jog užsienio investuotojų žadamas objektas
regione sukurtų daug darbo vietų, pasitarnautų infrastruktūros plėtrai
bei turizmui.
˙