Kelionių agentūros tinklalapį užgrobė piktadarys?

2014 m. balandžio 30 d. 07:11
Aida Murauskaitė
Pastaraisiais metais bankrutavo ne viena kelionių agentūra. Nukentėjusių klientų skaičiuojama dešimtimis ar šimtais. Bet kartais nutinka ir keistų, detektyvą primenančių istorijų, rašo „Lietuvos rytas“.
Daugiau nuotraukų (1)
Prieš kelias dienas kelionių agentūra „Happy Travel LT“ kreipėsi į policiją dėl pavogto interneto puslapio.
Pigūs skrydžiai – paklausi prekė Lietuvoje. Pasiūlymus keliauti su žemų sąnaudų bendrovėmis iš Vilniaus ir Kauno teikia ne viena kelionių agentūra.
Tie, kurie naudojasi agentūrų paslaugomis, praėjusį penktadienį pastebėjo, kad neveikia interneto puslapis www.happyfly.lt, kuris bent jau iki tol priklausė įmonei „Happy Travel LT“. Nutilo ir jų profilio socialiniame tinkle „Facebook“ prižiūrėtojai: anksčiau aktyviai skelbę įrašus, pastarąjį suraitė prieš tris savaites.
Socialiniame tinkle „Happy Fly“ paskyros gerbėjai pastebėjo, kad agentūros profilis „Facebook“ pasiekiamas kitu adresu, kuris baigiasi „DreamFly“.
Tiesa, „Happy Travel LT“ tikina pavadinimo nekeitusi, o pinkles esą rezgantis buvęs kelionių agentūros darbuotojas, užgrobęs ir jų interneto puslapį, ir „Facebook“ profilį.
Kreipėsi į policiją
Valstybinis turizmo departamentas pirmadienį iš „Happy Travel LT“ atstovės Reginos Makselytės sulaukė pranešimo elektroniniu paštu, kuriuo prašoma nesiųsti jokios informacijos elektroninio pašto adresu su pabaiga @happyfly.lt dėl pavogtų interneto puslapių.
„Happy Travel LT“ kreipėsi ir į policiją dėl pavogtų interneto puslapių.
Įmonės savininkė R.Makselytė sakė praėjusio penktadienio vakarą pastebėjusi, kad kažkas ne taip, – negalėjo atversti interneto puslapio, tačiau tikėjosi, jog tai laikinos techninės problemos.
Tiesa, serverį valdanti bendrovė pasakė, kad domenas priklauso nebe įmonei „Happy Travel LT“, o fiziniam asmeniui.
R.Makselytė nenorėjo atskleisti šio žmogaus pavardės, mat policija rengiasi pradėti tyrimą.
Pasirūpino atsarginiu variantu
„Happy Travel LT“ savininkė sakė anksčiau nujautusi, kad kolega gali iškrėsti ką nors panašaus, todėl buvo pasirūpinusi kitu interneto puslapiu, kurio adresas sutampa su įmonės pavadinimu.
Kur kas anksčiau buvo sukurtas ir naujas profilis „Facebook“ tinkle.
Vadovė ketina ne tik išsiaiškinti, kaip galėjo būti domenas perrašytas kito žmogaus vardu jai nežinant, bet ir susigrąžinti „Happy Fly“ puslapį.
Darbuotojų – tiek pat
„Happy Travel LT“ anksčiau vadinosi „Grupiniai pardavimai“.
Tai ne vienintelis pokytis: pastaraisiais mėnesiais smarkiai susitraukė darbuotojų skaičius – nuo 7–9 iki trijų.
„Tai optimizavimas. Tiesiog buvo per daug darbuotojų“, – sakė R.Makselytė.
Sutapimas: tiek pat darbuotojų turi ir kelionių agentūra „Kelionė“, kuri šį mėnesį įregistravusi jau minėtą domeną www.dreamfly.lt.
Kita detalė: domenus www.dreamfly.lt ir www.happyfly.lt registravusių asmenų pašto adresai sutampa.
Valstybinio turizmo departamentas kelionių agentūrai „Kelionė“ veikos pažymėjimą išdavė prieš savaitę. Adresu Vilniuje, kuris nurodomas viešai prieinamoje duomenų sistemoje, priregistruota daug įmonių.
Tiesa, „Kelionės“ atstovas, prisistatęs Rolandu, tikino, kad „Kelionė“ neturi nieko bendra su „Happy Travel LT“ arba „Happy Fly“.
Liejasi skundai
Bėdų „Happy Travel“ turėjo ir anksčiau. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2013 metais sulaukė 34 vartotojų skundų dėl kelionių agentūros „Happy Travel LT“ veiksmų.
Vartotojai skundėsi dėl laiku nepatvirtintos lėktuvo bilietų rezervacijos ir apmokėjimo, dėl padidintos bilietų kainos, kai kurie vartotojai nebuvo įtraukti į lėktuvo keleivių sąrašus.
Daugiau nei pusė ginčų išspręsti taikiai, dėl kitų buvo priimti nutarimai tenkinti ar tenkinti iš dalies vartotojų prašymus, tačiau iš priimtų nutarimų bendrovė įvykdė tik 25 proc.
Šiemet VVTAT gavo 13 vartotojų prašymų dėl „Happy Travel LT“.
„Taip pat daug vartotojų kreipėsi elektroniniu paštu ir telefonu – apie tris dešimtis. Trys ginčai išspręsti taikiai, taip pat buvo priimti 3 nutarimai tenkinti vartotojų prašymus, juos „Happy Travel“ įvykdė. Šiuo metu nagrinėjami 7 vartotojų ginčai, juos bendrovė pažadėjo spręsti taikiai, – grąžinti pinigus už lėktuvo bilietus“, – sakė VVTAT Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento direktorė Neringa Ulbaitė.
Už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą VVTAT 2012 metais šiai bendrovei skyrė 8000 litų baudą, o 2014 m. bendrovė bausta pakartotinai 12 500 litų bauda.
Kaip sakė N.Ulbaitė, 2014 m. balandį buvo surengtas susitikimas su bendrovės atstove. Ji paaiškino, jog pasikeitus įmonės vadovybei ginčai bus sprendžiami operatyviau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.