Pernai Lietuvos verslininkai daugiausiai keliavo į Europos miestus, iš kurių populiariausi buvo Varšuva, Londonas, Paryžius bei Maskva, ypač dažnai lankoma pastaruosius dvejus metus. Šitaip suskaičiavo kelionių agentūra „BPC Travel“. Pernai bendrovės prekyba lėktuvų bilietais per atstovybių tinklą augo 17 proc., tuo metu 2012 m. augimas šiame sektoriuje siekė 8 proc.
„Iš pirmo žvilgsnio informacinių technologijų kontekste ši tendencija atrodo paradoksali, tačiau atspindi laiką branginančių verslininkų poreikį gauti patikimą ir išskirtinį dėmesį, – pastebi „BPC Travel“ generalinis direktorius Gvidas Aukštuolis. – Perkant lėktuvo bilietus internetu tenka skirti papildomo laiko, kol randamas tinkamiausias kelionės variantas, tada itin atidžiai pereiti visas bilieto pirkimo pakopas.
Tuo tarpu kelionių agentūrai atstovaujantis darbuotojas klientui skiria savo laiką ir pateikia individualiai pritaikytą pasiūlymą, be to, darbuotojo galima tiesiogiai paklausti ir iškart sulaukti atsakymo. Tad tokie asmeniniai pirkimo ir pardavimo santykiai gerokai lenkia bilieto įsigijimą „mygtuko paspaudimu“, nes dažniausiai klientas yra linkęs grįžti pas tą patį darbuotoją ir dėl kitų verslo kelionių“.
Pasak G.Aukštuolio, nors lėktuvo bilietų įsigijimas yra paprasta užduotis ir tai, žinoma, galima atlikti savarankiškai, bilieto keitimo procesas vis dar yra gana sudėtingas – dar nesukurta jokių įrankių tai atlikti savarankiškai internete.
„Verslo sektoriaus atstovams tai itin aktualu, nes dažnai jie tiksliai nežino, ar planuojamas susitikimas įvyks, tad jiems reikia tik rezervacijos, o ne atspausdinto bilieto, – kalbėjo „BPC Travel“ vadovas. – Žemų sąnaudų oro linijų kompanijos, ilgą laiką ignoravusios kelionių agentūras, šiandien jau keičia savo požiūrį šiuo klausimu. Tikėtina, kad greitu metu ir jos pasiūlys atitinkamus sprendimus, kad savo laiką taupantys verslininkai gautų kokybiškas paslaugas iš visų juos aptarnaujančių kelionių agentūrų“.
Lietuvos turizmo departamento duomenimis, praėjusiais metais išvykstamasis turizmas beveik pasiekė prieškrizinį lygį – lietuviai į užsienį keliavo 1,39 mln. kartų (3,3 proc. augimas). Verslo kelionių, trunkančių ilgiau nei 1 nakvynę, padaugėjo 4,4 proc. (siekė 251,2 tūkst. ).