Pasak susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, reikia siekti ekonomiškai
naudingiausio varianto. Tačiau jis neatmetė ir kompromisinio varianto,
kad Vilnius būtų prijungiamas vėlesniame etape, jei tai bus
įtvirtinta bendros Baltijos valstybių įmonės „Rail Baltica“
akcininkų sutartyje.
„Aš vis dar linkęs laikytis mūsų išsakytos pozicijos, kad
Vilniaus prijungimas prie projekto pagerintų projekto ekonominius
rodiklius, tuo labiau, kad šito pajungimo reikalauja ir Seimas savo
rezoliucijoje, priimtoje gruodžio mėnesį.
Seimas pritarė tokiam
variantui ir pavedė išnagrinėti visus likusius variantus, todėl
manau, kad Lietuvai per anksti savo poziciją keisti, bet mes
ruošiamės kartu su premjeru tą klausimą aptarti ketvirtadienį“,
- sakė R.Sinkevičius.
Anot ministro, Lietuva turi siekti ekonomiškai geriausio
varianto, o derybose nėra nei teisių, nei neteisių: „Lietuva turi
žiūrėti savo ekonominio intereso“.
Jis teigė, jog įmanoma sutarti, kad šiuo metu būtų įsteigta
bendra projektą kuruojanti „Rail Baltica“, pradedama rengtis
trasos tiesimui nuo Kauno iki Latvijos, o vėliau - galbūt prieš
kitą Europos Sąjungos finansinę perspektyvą - būtų atnaujintos
diskusijos dėl Vilniaus prijungimo. Tačiau ministras pabrėžė, kad
tai vis vien turi būti įtvirtinta akcininkų sutartyje.
„Neatmetu tokios kompromiso galimybės, bet tas kompromisas turi
būti fiksuotas kokiuose tai dokumentuose. Mano supratimu, šiuo metu
geriausias dokumentas yra akcininkų sutartis, kur iš principo
pasakyta, kad Vilniaus prijungimas prie projekto, nekeičiant „Rail
Baltica“ krypties yra priimtinas mūsų regioniniams partneriams“,
- aiškino R.Sinkevičius.
Pasak jo, „Rail Baltica“ projekto koordinatoriaus Pavelo
Teličkos teiginys, kad negalima perbraižyti transeuropinės
vėžės, prijungiant Vilnių, nėra teisingas.
„Niekas čia nėra perbraižoma, tiesiog viena atšakėlė
nubrėžiama, kas yra fiksuota jau senuose Europos Komisijos
dokumentuose, kalbančiuose apie geležinkelio tinklo plėtrą Europos
Sąjungoje. Taip kad čia jokio perbraižymo nėra, kryptis „Rail
Baltica“ nėra keičiama, nežinau teisės aktų, kurie kaip tai
būtų reglamentuoti, arba reguliuotų šituos dalykus. Man atrodo,
kad tai valstybės suverenus reikalas“, - tikino ministras.
Europos Komisija balandžio 14-ąją pareiškė, kad Lietuvos siekiai
pakeisti geležinkelio „Rail Baltica“ projektą įtraukiant į jį
Vilnių prieštarauja Europos Sąjungos (ES) teisei.
Projekto koordinatoriaus Pavelo Teličkos teigimu, Briuseliui
nesuprantama, kodėl Lietuva, anksčiau rėmusi geležinkelio
maršrutą per Kauną, pakeitė savo poziciją. Jis perspėjo, kad
norint laiku pateikti paraišką ES finansavimui bendra įmonė turi
būti įsteigta per kelias artimiausias savaites.