Pagrindinė priežastis, dėl kurios sumažinti buvusios ir dabartinės Ukrainos sostinių reitingai yra bendras Ukrainos skolinimosi reitingo sumažinimas. Šių metų balandžio 4 dieną „Moody's“ ekspertai sumažino Ukrainos skolinimosi reitingą iki Caa3. Agentūra pastebi, kad Ukrainos valstybės skola 2014 metais gali siekti 55-60 proc. bendrojo vidaus produkto, praėjusių metų pabaigoje ji sudarė 40,5 proc. BVP. Tokią didelę skolos naštą, agentūros nuomone, nulemia trys veiksniai – didžiulis biudžeto deficitas (apie 6 proc. BVP šiais metais), grivinos defliacija 20-30 proc. ir prognozuojamas 5-10 proc. BVP nuosmukis.
„Moody's“ ekspertų nuomone, nei Kijevas, nei Charkovas negali pasigirti pakankamai finansine autonomija, kad galėtų jaustis apsaugoti nuo nacionalinių rinkos rizikų ir tikėtis reitingo, didesnio už šalies reitingo lygį.
„Abiem miestams gresia finansavimo iš centrinės vyriausybės mažinimas, tokiam žingsniui vyriausybė gali ryžtis siekdama subalansuoti savo biudžetą“, – pastebima „Moody's“ pareiškime.
Kijevo ir Charkovo kreditingumui pavojingas ir grivinos kurso kritimas, ypač kai apie 35 proc. sostinės skolos nominuota užsienio valiuta.
Pastarąjį kartą Kijevo ir Charkovo reitingai buvo pakeisti 2014 metų vasarį – tuomet „Moody's“ sumažino juos nuo Caa1 ir Caa2.