Pasak įmonės „RePresent“ vadovės Auksės Salemonaitės, verslo dovanų užsakymų augimas rodo, kad po krizės labiausiai atsigavimas jaučiamas statybos ir nekilnojamo turto (NT) sektoriuje bei logistikos paslaugas teikiančiose įmonėse.
Būtent šie sektoriai, pasibaigus krizei, labiausiai susirūpino verslo suvenyrų dovanojimu. Ji taip pat pabrėžė, kad IT sektorius yra mažiausiai jautrus ekonominės situacijos svyravimams.
„Pastaraisiais metais šio sektoriaus įmonių dėmesys verslo dovanoms dar labiau padidėjo. Vertinant visą rinką, galima teigti, kad 2013 metais išlaidos suvenyrams bei verslo dovanoms padidėjo apie 5 proc. Šiais metais specialistai žada dar geresnius laikus verslo dovanų gamintojams. Planuojama, kad išlaidos verslo dovanoms augs mažiausiai 10 procentų“, - prognozavo bendrovės „RePresent“ atstovė.
Jos teigimu, nepaisant atsigaunančios ekonomikos, lietuviai vis dar labai jautriai reaguoja į kainas, todėl įmonėms, siūlančioms šias prekes reikia sukti galvas, kaip pasiūlyti gerą kainą ir kokybę.
„Pastebime dviprasmišką situaciją, kai kokybė tampa silpnybe. Visų pirma, verslo dovanos paskirtis yra reklama, o dovanos funkcionalumas – antroje vietoje, todėl užsakovams norint išdalinti kuo daugiau, dažnai pasirenkamas didelis dovanų kiekis ir maža kaina, o tai, deja, dažnai nulemia ir prastesnę dovanų kokybę“ - sakė A.Salemonaitė.
Pasak „RePresent“ atliktos analizės atstovų, šiandien norėdami įsigyti reklaminį suvenyrą turėtume sumokėti apie 10 litų (prieš krizę buvo apie 18 litų), o vidutinė verslo dovanos vertė yra apie 50 litų, prieš krizę už tą patį būtume sumokėję 100 litų.
A.Salemonaitės teigimu, kalbant apie verslo dovanų kainų skirtumus Lietuvoje ir Vakarų Europoje, pagrindinis, lemiantis kriterijus yra gyventojų skaičius, kitaip tariant – rinkos dydis.
Remiantis statistikos duomenimis, Lietuvoje yra tik apie 3 milijonus gyventojų, o štai Lenkijoje – 38 milijonai, Vokietijoje – 81 milijonas.
„Natūralu, kad kuo didesnė rinka, tuo didesni užsakymai tiek pinigine verte, tiek perkamų vienetų skaičiumi. Juk tos pačios dovanos nedovanosime du kartus. Lietuvos rinka niekada neprilygs didžiųjų šalių rinkai, – tai ir lemia prekės kainą. Čia tiktų prisiminti ir paprastą formulę: kuo daugiau, tuo pigiau“, - pastebėjo „RePresent“ vadovė.