Ta proga į pajūrį atvažiavęs šalies premjeras Algirdas Butkevičius,
susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Lietuvos automobilių kelių
direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas, Palangos bei Kretingos rajono
merai prie numatytos aplinkkelio trasos įkasė simbolinį kelio ženklą,
žymintį darbų pradžią ir numatomą pabaigą.
Link Latvijos ir į Šventąją važiuojantis transportas Palangą aplenks jau
nuo kitų metų gegužės.
Šiam terminui aplinkkelio rangovai - bendrovės „Kauno tiltai“ ir
„Šiaulių plentas“ žada nutiesti 8,25 kilometro ilgio dviejų eismo juostų
kelią.
Per miške iškirstą koridorių jis kirs kelią Palanga - Darbėnai ir už
Palangos oro uosto įsilies į Liepojos plentą.
Labiausiai būsimas aplinkkelis džiugina Palangos merą Šarūną Vaitkų.
„Paskaičiuota, kad vasaros metu per Palangą pravažiuoja apie 100 tūkst.
kitur vykstančių transporto priemonių. Šis papildomas į Latviją riedančių sunkvežimių ir į Šventąją
važiuojančių automobilių srautas apkraudavo ir taip vasarą padidėjančių
poilsiautojų mašinų skaičių.
Sezono metu kurorto sankryžos dūsta nuo transporto spūsčių, o oras
nuodijamas automobilių išmetamosiomis dujomis. Mums beliko pakentėti
metus ir tuomet lengviau atsidus visi į pajūrį važiuojantys
poilsiautojai“, - teigė kurorto meras.
Numatoma, kad būsimo aplinkkelio vidutinis pralaidumas per metus sieks
po 3 tūkst. transporto priemonių per parą.
Pagrindinę kurorto sankryžą Palangoje per metus pravažiuodavo per
milijoną į Šventąją ir Latviją važiuojančių lengvųjų ir sunkiasvorių
automobilių.Aplinkkelio darbų pradžios iškilmėse dalyvavęs Kretingos rajono meras
Juozas Mažeika džiaugėsi tuo, kad atidarius naująjį kelią nebebus
uždaromas eismas vidurvasarį čia vykstančių 1000 km lenktynių metu.
Vykstant šioms tarptautinėms automobilių lenktynėms rekonstruota
Vydmantų sankryža leis nuo Kretingos vykstančiam transportui tiesiogiai
pasiekti Palangą.
Lietuvos premjeras A.Butkevičius sveikino pirmąjį šalyje pradėtą
realizuoti bendrą projektą, kuris finansuojamas viešosios ir privačios
partnerystės būdu.
Aplinkkelio projekto vertė siekia 123,6 mln. litų, kuriuos skiria
privatus kapitalas, o valstybė už atliktus darbus ir suteiktas paslaugas
pradės mokėti nuo trečiųjų projekto įgyvendinimo metų ir atlygį išmokės
per 23 metus.
Net 33 metus naujuoju keliu rūpinsis specialiai šiam projektui įsteigta
bendrovė „Palangos aplinkkelis“.Pasak Lietuvos premjero, šiuo metu kartu su privačiu kapitalu
finansuojamų projektų yra numatyta už milijardą litų.
Susisiekimo ministras R.Sinkevičius teigė, kad tokiu būdu galėtų būti
finansuojama kelio Vilnius - Molėtai rekonstrukcija, estakada į Rusnę.