Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU)
atstovas teigia, kad Vyriausybės siūlymas riboti iš Rusijos
įvežamus degalus gali iššaukti atsakomuosius šios šalies
veiksmus derybose dėl TIR konvencijos.
„Šiandien priėmėme rezoliuciją dėl kreipimosi į šalių
vyriausybes dėl bandymų riboti kuro įvežimą.
Tai turės didelės
įtakos legaliam verslui. Dėl tokio siūlymo gali nukentėti
krovinių srautai, bet nebus didesnio indėlio į šalies
biudžetą“, - kalbėjo „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
Anot jo, tokius raginimus, be „Linavos“, pareiškė
Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU), Lenkijos vežėjų
asociacijos (ZMPD), Estijos vežėjų asociacijos (ERAA), Latvijos
vežėjų asociacijos „Latvijas Auto“ vadovai.
IRU atstovas teigė, kad Vyriausybės siūlymas riboti iš Rusijos
įvežamų degalų kiekį gali iššaukti atsakomuosius šios šalies
veiksmus derybose dėl TIR konvencijos.
„Pritaikius degalų ribojimą iš Rusijos, galima tikėtis
atsakomųjų veiksmų.
Šiuo metu vyksta diskusijos su Rusija
dėl TIR konvencijos, reikalaujame, kad Rusija laikytųsį
įsipareigojimų. Tokie Vyriausybės veiksmai gali pakenkti
Rusijos ir Lietuvos santykiams, todėl reikia apsisaugoti, kad tokie
siūlymai neiššauktų atsakomųjų veiksmų“, - kalbėjo IRU TIR
sistemos vadovas Marekas Retelskis.
Estijos vežėjų asociacijos prezidentas Toivo Kuldkeppas teigė,
kad prieš dešimtmetį šalyje įvestas analogiškas ribojimas
lauktų rezultatų neatnešė.
„Tokius draudimus buvome įvedę prieš dešimt metų, tačiau
tai nepasiteisino. Draudimas veikė apie pusmetį, o biudžetas
dabartine valiuta gavo vos apie 20 tūkst. eurų.
Nerekomenduoju
priiminėti tokio sprendimo, nes ribojimų įvedimas galėtų prilygti
naujam skandalui“, - sakė T.Kuldkeppas.
Latvijos vežėjų asociacijos prezidento Valdžio Trezinio
teigimu, įvedus draudimą, krovinių srautai persikeltų ten, kur
tokie draudimai negalioja.
„Iniciatyvos, susijusios su degalų ribojimu Latvijoje
reguliariai diskutuojamos, ypač, kai yra formuojamas valstybės
biudžetas. Lietuvai įvedus degalų įvežimo ribojimą, mums tai
būtų papildomas argumentas, kad toks apribojimas visose Baltijos
šalyse perkeltų krovinių judėjimą ten, kur tokio draudimo
nėra“, - sakė V.Trezinis.
Lenkijos vežėjų asociacijos prezidentas asociacijos Janas
Janas Buczekas teigė, kad Lietuvai įvedus tokį draudimą, vežėjai paprasčiausiai aplenks
mūsų šalį.
„Lenkijoje įvestas draudimas reiškia, kad mūsų vežėjai
nesipildo degalų bakų Lenkijos teritorijoje, jie geriau važiuoja į
Vakarus ir pilasi degalus, pavyzdžiui, Liuksemburge, kur jiems yra
pigiau.
Jei Lietuvoje bus įvestas toks ribojimas, vežėjai
apvažiuos Lietuvos sieną, o galutinis rezultatas bus toks, kad
vežėjai turės papildomų išlaidų, dėl ilgesnio kelio padidės
rizika, taip pat yra tam tikri ekologiniai klausimai“, - sakė
J.Bučekas.
Sausio pabaigoje premjeras Algirdas Butkevičius pareiškė, kad
Lietuva ketina riboti iš Baltarusijos arba Kaliningrado srities
atvykstančių automobilių bakuose esančio kuro kiekį. Tačiau
„Linavos“ vadovybė paragino to nedaryti, tam pritarė ir
Susisiekimo ministerija.
Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacija aiškino,
kad degalų kontrabandos mastą galėtų pažaboti griežtesnė sienų
apsauga ir automobilių kuro bakuose įvežamo kuro ribojimas - buvo
siūloma Lietuvai pasekti Lenkijos pavyzdžiu ir riboti bakuose
įvežamo kuro kiekį.
Lenkija su Rusija ir Baltarusija yra pasirašiusios sutartį,
pagal kurią sunkiasvorių transporto priemonių bakuose, kai jos
kerta sienas, kuro negali būti daugiau kaip 200 litrų, o autobusai
negali įvežti daugiau kaip 600 litrų degalų.
Susisiekimo ministras sako
nepritariantis Vyriausybės planams riboti automobilių bakuose iš
Rusijos ir Baltarusijos įvežamų degalų kiekį. Tačiau
socialdemokratas Rimantas Sinkevičius griežtai pasisako prieš
nelegalią kuro iš sunkvežimių prekybą.
„Tokio kuro ribojimo įvedimui nepritarčiau, bet pasisakau
visiškai prieš, kad kuras, atvežtas iš trečiųjų valstybių,
būtų perpilamas į kitas transporto priemones arba realizuojamas
nelegalioje rinkoje“, - pirmadienį žurnalistams sakė ministras.
Anot jo, kontroliuoti būtų galima, fiksuojant įvažiuojančios
ir išvažiuojančios iš Lietuvos transporto priemones spidometro ir
kuro bako parodymus: „Jei bus pravažiuota 100 kilometrų, bet
sudeginta pusantro tonos kuro, tai tada toks nelogiškas kuro
praradimo kiekis turėtų būti apmokestintas akcizu ir pritaikytos
administracinio poveikio priemonės“.
„Aš pasisakau už tokią sistemą, kad nebūtų nelegalios
prekybos akcizine preke - šiuo atveju kuru, nupilant iš transporto
priemonių, kurios ką tik grįžo iš kitų šalių“, - pridūrė
R.Sinkevičius.