Vežėjai toliau kaunasi dėl pilnų degalų bakų

2014 m. vasario 10 d. 13:29
BNS ir lrytas.lt inf.

Tarptautinės bei kaimyninių

Daugiau nuotraukų (1)
Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) atstovas teigia, kad Vyriausybės siūlymas riboti iš Rusijos įvežamus degalus gali iššaukti atsakomuosius šios šalies veiksmus derybose dėl TIR konvencijos.
„Šiandien priėmėme rezoliuciją dėl kreipimosi į šalių vyriausybes dėl bandymų riboti kuro įvežimą.
Tai turės didelės įtakos legaliam verslui. Dėl tokio siūlymo gali nukentėti krovinių srautai, bet nebus didesnio indėlio į šalies biudžetą“, - kalbėjo „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
Anot jo, tokius raginimus, be „Linavos“, pareiškė Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU), Lenkijos vežėjų asociacijos (ZMPD), Estijos vežėjų asociacijos (ERAA), Latvijos vežėjų asociacijos „Latvijas Auto“ vadovai.
IRU atstovas teigė, kad Vyriausybės siūlymas riboti iš Rusijos įvežamų degalų kiekį gali iššaukti atsakomuosius šios šalies veiksmus derybose dėl TIR konvencijos.
„Pritaikius degalų ribojimą iš Rusijos, galima tikėtis atsakomųjų veiksmų.
Šiuo metu vyksta diskusijos su Rusija dėl TIR konvencijos, reikalaujame, kad Rusija laikytųsį įsipareigojimų. Tokie Vyriausybės  veiksmai gali pakenkti Rusijos ir Lietuvos santykiams, todėl reikia apsisaugoti, kad tokie siūlymai neiššauktų atsakomųjų veiksmų“, - kalbėjo IRU TIR sistemos vadovas Marekas Retelskis.
Estijos vežėjų asociacijos prezidentas Toivo Kuldkeppas teigė, kad prieš dešimtmetį šalyje įvestas analogiškas ribojimas lauktų rezultatų neatnešė.
„Tokius draudimus buvome įvedę prieš dešimt metų, tačiau tai nepasiteisino. Draudimas veikė apie pusmetį, o biudžetas dabartine valiuta gavo vos apie 20 tūkst. eurų.
Nerekomenduoju priiminėti tokio sprendimo, nes ribojimų įvedimas galėtų prilygti naujam skandalui“, - sakė T.Kuldkeppas.
Latvijos vežėjų asociacijos prezidento Valdžio Trezinio teigimu, įvedus draudimą, krovinių srautai persikeltų ten, kur tokie draudimai negalioja.
„Iniciatyvos, susijusios su degalų ribojimu Latvijoje reguliariai diskutuojamos, ypač, kai yra formuojamas valstybės biudžetas. Lietuvai įvedus degalų įvežimo ribojimą, mums tai būtų papildomas argumentas, kad toks apribojimas visose Baltijos šalyse perkeltų krovinių judėjimą ten, kur tokio draudimo nėra“, - sakė V.Trezinis.
Lenkijos vežėjų asociacijos prezidentas asociacijos Janas Janas Buczekas teigė, kad Lietuvai įvedus tokį draudimą, vežėjai paprasčiausiai aplenks mūsų šalį. 
„Lenkijoje įvestas draudimas reiškia, kad mūsų vežėjai nesipildo degalų bakų Lenkijos teritorijoje, jie geriau važiuoja į Vakarus ir pilasi degalus, pavyzdžiui, Liuksemburge, kur jiems yra pigiau.
Jei Lietuvoje bus įvestas toks ribojimas, vežėjai apvažiuos Lietuvos sieną, o galutinis rezultatas bus toks, kad vežėjai turės papildomų išlaidų, dėl ilgesnio kelio padidės rizika, taip pat yra tam tikri ekologiniai klausimai“, - sakė J.Bučekas.
Sausio pabaigoje premjeras Algirdas Butkevičius pareiškė, kad Lietuva ketina riboti iš Baltarusijos arba Kaliningrado srities atvykstančių automobilių bakuose esančio kuro kiekį. Tačiau „Linavos“ vadovybė paragino to nedaryti, tam pritarė ir Susisiekimo ministerija.
Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacija aiškino, kad degalų kontrabandos mastą galėtų pažaboti griežtesnė sienų apsauga ir automobilių kuro bakuose įvežamo kuro ribojimas - buvo siūloma Lietuvai pasekti Lenkijos pavyzdžiu ir riboti bakuose įvežamo kuro kiekį.
Lenkija su Rusija ir Baltarusija yra pasirašiusios sutartį, pagal kurią sunkiasvorių transporto priemonių bakuose, kai jos kerta sienas, kuro negali būti daugiau kaip 200 litrų, o autobusai negali įvežti daugiau kaip 600 litrų degalų.
Susisiekimo ministras sako nepritariantis Vyriausybės planams riboti automobilių bakuose iš Rusijos ir Baltarusijos įvežamų degalų kiekį. Tačiau socialdemokratas Rimantas Sinkevičius griežtai pasisako prieš nelegalią kuro iš sunkvežimių prekybą. 
„Tokio kuro ribojimo įvedimui nepritarčiau, bet pasisakau visiškai prieš, kad kuras, atvežtas iš trečiųjų valstybių, būtų perpilamas į kitas transporto priemones arba realizuojamas nelegalioje rinkoje“, - pirmadienį žurnalistams sakė ministras. 
Anot jo, kontroliuoti būtų galima, fiksuojant įvažiuojančios ir išvažiuojančios iš Lietuvos transporto priemones spidometro ir kuro bako parodymus: „Jei bus pravažiuota 100 kilometrų, bet sudeginta pusantro tonos kuro, tai tada toks nelogiškas kuro praradimo kiekis turėtų būti apmokestintas akcizu ir pritaikytos administracinio poveikio priemonės“. 
„Aš pasisakau už tokią sistemą, kad nebūtų nelegalios prekybos akcizine preke - šiuo atveju kuru, nupilant iš transporto priemonių, kurios ką tik grįžo iš kitų šalių“, - pridūrė R.Sinkevičius.  
degalairibojimasLinava
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.