Palangos aplinkkelis bus tiesiamas įgyvendinant Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos įgyvendinamo viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą „Palangos aplinkkelio tiesimo ir eksploatacinės priežiūros“. Tai – pirmasis šalyje transporto infrastruktūros projektas, įgyvendinamas viešosios ir privačios partnerystės būdu.
Šio projekto vertė – beveik 125 mln. litų. Jį privataus kapitalo lėšomis planuojama įgyvendinti iki 2015 m. gegužės, dar 23 metus verslininkai aplinkkelį prižiūrės savo lėšomis.
Statybos leidimą darbams Palangos miesto Savivaldybė išdavė praėjusios savaitės pabaigoje, analogiškų dokumentų iš Kretingos rajono savivaldybės rangovai sulaukė pirmadienį.
Bendrovės „Palangos aplinkkelis“ direktorius Vitoldas Sapožnikovas pabrėžė, jog miškas būsimoje aplinkkelio vietoje jau iškirstas, o žemės darbai bus pradėti iš karto, kai tik leis oro sąlygos ir sumažės įšalas.
8,25 kilometro ilgio Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio Klaipėda-Liepoja dalis, jis nuo Palangos nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis.
Tiesiant aplinkkelį, netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža bus rekonstruota į skirtingų lygių sankryžą, taip pat bus įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos.
Aplinkkelis, kuris į kelią Klaipėda – Liepoja įsileis už Palangos oro uosto, bus nutiestas dar šiais metais, iki lapkričio, o kitąmet numatyta atlikti kelio ženklinimo ir kitus, su eismo saugumu susijusius darbus.
Automobilių eismas Palangos aplinkkeliu bus paleistas bus iki 2015 m. gegužės 1 d.
Aplinkkelio statybos darbų generalinis rangovas – bendrovė Kauno tiltai“.
Nutiesus aplinkkelį sunkiasvoriams ir kitiems į kaimyninę šalį vykstantiems automobiliams nebereikės užsukti į Palangos centrą, todėl mieste sumažės transporto priemonių srautai.
Pasak Palangos mero Šarūno Vaitkaus, kurortas jau daugelį metų susiduria tiek su ekologine, tiek su transporto srautų problema.
Nutiesus aplinnkelį kurortą pirmiausia aplenks tie sunkiasvoriai automobiliai, kurie per Palangą tranzitu vyksta į Latviją.
„Tyrimai prodė, kad vien vasarą per Palangos kelią, kirsdami miesto teritoriją, į Latvijos pusę tranzitu išvažiuoja apie 75 tūkst. automobilių. Daugiausiai tai – sunkiasvorės transporto priemonės, vežančios krovinius iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto į Latviją“, – kalbėjo Š. Vaitkus.
Didžiulė lengvųjų automobilių srautų problema ypač išryškėja vasaros savaitgaliais, kuomet iš Palangos išvažiuoti norinčių automobilių eilės nusidriekia kone nuo oro uosto ir užtvindo tiek Klaipėdos plentą, tiek pagrindinę Vytauto gatvę.
Tuomet su didžiuliais nepatogumais susiduria poilsiautojai ir šalia judraus Klaipėdos plento gyvenantys palangiškiai, kurie priversti kvėpuoti užterštu oru. „Nutiesus aplinkkelį, ši problema būtų išspręsta“, – sakė Š. Vaitkus.