Iš rinkos išmestos privačios įmonės ragino savivaldybę atsitokėti, siūlė vežti lengvatinius keleivius už pusę „Busturui“ išmokamos kompensacijos, bet jų girdėti nenorėjo niekas. Tada vežėjai kreipėsi į teismą, Vyriausybės atstovą.
Konkursas dėl privežamųjų maršrutų žlugo ir valdininkai rado būdą, kaip nepratęsti sutarties su iš rinkos išmetamais privačiais vežėjais. „Busturas“ perpirko keliolika privačiame versle dirbusių vairuotojų – juos pačius įdarbino laikinai, o mikroautobusus išnuomojo.
Valdžios buldozeriui bando priešintis ir opozicija. Liberalų sąjūdžio frakcija pasiūlė atsisakyti skubos ir pertvarką viešajame transporte daryti atlikus išsamią analizę.
Valdančiajai koalicijai nepriklausantys politikai pasiūlė sekti bene skaidriausią sistemą sukūrusios Klaipėdos pavyzdžiu ir atskirti keleivių vežimą nuo administravimo – įsteigti atskirą viešąją įstaigą, kuri rūpinsis vežėjų parinkimu ir kontrole.
Šį siūlymą pabandyta įtraukti į tarybos posėdžio, kuris vyks ketvirtadienį, darbotvarkę, bet susidurta su didžiuliu pasipriešinimu.
„Klaipėdiečių pavyzdys – sektinas, nes uostamiestyje viešojo transporto administravimo išlaidos sudaro vos 2 proc., tuo tarpu Šiauliuose administravimui išleidžiama net 9 proc. įmonės biudžeto“, - pažymėjo tarybos narys Artūras Kulikauskas.
Iškalbingi ir kiti skaičiai: Šiaulių savivaldybės įmonės autobusas nuvažiuoto 1 km kaina yra 4,2 lito, tuo tarpu iš Šiaulių varoma bendrovė „Ridvija“ laimėjo konkursą Vilniuje ir už kilometrą kelionės gauna 2,4 lito.