Būsimų pilotų jau laukia Lietuvos kariuomenės Karinės oro pajėgos bei Valstybės sienos apsaugos tarnyba. Šios įstaigos, neturėdamos tinkamų instruktorių, buvo priverstos siųsti darbuotojus į mokymus užsienyje arba naudoti mokymams nepritaikytą įrangą.
„Aviacijos rinkoje vis labiau ryškėja kvalifikuotų sraigtasparnių pilotų trūkumas, apie tai vis užsimindavo ir mūsų socialiniai partneriai iš valstybinių įstaigų. Naujieji sraigtasparniai leis pradėti naują veiklos etapą Lietuvos aviacijos istorijoje ir sustiprinti pilotų rengimo lyderystę visoje Rytų Europoje“, – sakė VGTU A.Gustaičio aviacijos instituto direktorius Jonas Stankūnas.
Šiemet Prancūzijoje pagaminti mokomieji sraigtasparniai „Cabri G2“ sertifikuoti Europoje ir atitinka visus aviacinius reikalavimus. Vieno sraigtasparnio kaina – 1,43 mln. Lt. Papildomai įsigyta jiems pritaikyta speciali įranga ir piloto bei orlaivius aptarnaujančių mechanikų mokymai. Pirkinys finansuotas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir VGTU lėšomis.
Sraigtasparnių įsigijimu užbaigiamas svarbus VGTU A.Gustaičio aviacijos instituto plėtros etapas: per penkerius metus į šiuolaikišką aerodrominę įrangą, 4 naujus lėktuvus, 2 sraigtasparnius ir skrydžių treniruoklį investuota 10,2 mln. Lt. Tolimesniuose VGTU instituto modernizavimo planuose – Kyviškių aerodromo renovacijos darbai, degalų saugyklos bei treniruoklių ir laboratorijų korpuso statybos.
Per 20 veiklos metų VGTU A.Gustaičio aviacijos institutas išleido daugiau nei 1,3 tūkst. absolventų – lakūnų, skrydžių valdymo specialistų ir inžinierių.
Institutas eksploatuoja ne tik naujuosius sraigtasparnius, bet ir vieną dvimotorį bei 11 vienmotorių orlaivių – visais jais skraidyti mokosi būsimieji pilotai.