Gruodžio 1-ąją mieste prasidėjo viešojo transporto pertvarka, rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Laikinoji sostinė“.
Dažniau kursuoja 6 maršrutais važiuojantys troleibusai ir 3 maršrutų autobusai. Nuo Kauno pilies iki Liucijanavos gatvės keliaujantys kauniečiai gali išbandyti eksperimentinius nedidelius autobusus.
Atsirado ir dar viena naujovė – „greitieji maršrutai“. Tačiau netrukus mieste ims mažėti maršrutinių mikroautobusų.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tikino, kad pertvarkos daromos siekiant gerinti paslaugų kokybę. Vežėjų atstovas informavo, kad smulkieji verslininkai svarsto galimybę bylinėtis su savivaldybe dėl būsimų nuostolių.
Atsirado nauja kryptis
Nuo gruodžio 1 dienos Kaune dažniau kursuoja 1-uoju, 7-uoju, 12-uoju, 15-uoju ir 16-uoju numeriu pažymėti troleibusai bei 10-ojo, 34-ojo, 37-ojo maršruto autobusai.
Pirmadienio rytą maršrutu „Kauno pilis – Liucijanavos gatvė“ pradėjo važinėti ir nauji 44-uoju numeriu pažymėti autobusai. Tai mažesnės talpos mažieji žemagrindžiai autobusai, panašūs į mikroautobusus.
Dviejose šiose transporto priemonėse yra po 19, o vienoje – 14 sėdimųjų vietų. Tokio tipo autobusai – ne naujovė Lietuvoje. Juose įrengta „Mercedes-Benz“ važiuoklė, dvivartės durys, automatinė pavarų dėžė. Autobusai pagaminti tarp 2003 – 2005 metų.
Eksperimentuos iki vasaros
P.Keras sakė, kad kol kas šis maršrutas bus eksperimentinis. Jei jis pasiteisins, vasarą planuojama, jog bus pratęstas iki Ledos kapinių. Dabar juo patogu pasiekti mokyklas, esančias Raudondvario plente.
Šiuos autobusus bendrovė „Kauno autobusai“ nusprendė išsinuomoti. Anksčiau Europos Sąjungos (ES) paramos negavusi bendrovė Viešųjų pirkimų tarnybos nurodymu nutraukė naujų ekologiškų autobusų pirkimo konkursą.
Buvo planuojama, kad įmonė už maždaug 1,5 mln. litų įsigis 5 mažus autobusus, naudojančius suspaustas gamtines dujas, tačiau bent jau kol kas šio plano teko atsisakyti.
Stoja ne visose stotelėse
Taip pat mieste pradėjo kursuoti ir greitieji 34-uoju ir 39-uoju numeriu pažymėti autobusai. Jie nestoja stotelėse, kur keleivių paprastai ypač mažai.
P.Keras sakė, kad, pavyzdžiui, 34-uoju autobuso maršrutu važiuojama 30 minučių. Nestojant keliose stotelėse, kelionė sutrumpėja 6 minutėmis, tai yra pagreitėja 20 procentų.
Viešojo miesto transporto strategas įsitikinęs, kad keleiviai dėl greitųjų autobusų problemų neturės, nes tais pačiais maršrutais važiuoja ir visose stotelėse stojantys troleibusai.
Liks tik septyni maršrutai
Jau kitų metų pradžioje kauniečiai pajus, jog mieste sumažėjo maršrutinių taksi. Šiuo metu keleivius aptarnauja beveik 200 maršrutinių taksi. Dalis savivaldybės sutarčių su vežėjais baigiasi žiemą, kita dalis – ateinančia vasarą.
Nuo sausio 6 dienos nebekursuos 11-uoju ir 44-uoju numeriu pažymėti mikroautobusai. Vėliau ir kiti maršrutiniai taksi.
Nuo liepos mieste liks tik 7 maršrutinių taksi maršrutai. Tai 51-asis maršrutinis taksi AB „Urmas – Kazliškiai (Tirkliškiai)“, 52-asis „Liucijanavos g. – Vaišvydava“, 53-iasias „Partizanų g. – Rokai“, 54-asis – „Sargėnai – Respublikinė Kauno ligoninė“, 55-asis – „Šilainiai – Palemonas“, 56-asis – „Ringaudai – Neveronys“, 57-asis „IX forto g. – Partizanų g.“.
Manoma, kad kiekvienu maršrutu važiuos po 10 mikroautobusų.
Savivaldybės administracija jau paskelbė vežėjo (operatoriaus) keleiviams vežti maršrutiniais taksi vietinio susisiekimo maršrutais konkursą. Pasiūlymų valdininkai lauks iki sausio 14 dienos.
„Konkurso sąlygose numatyta, kad laimėtojas automobiliuose privalės įrengti navigacijos sistemas. Tai leis kontroliuoti, ar reguliariai mikroautobusai kursuoja, ir užtikrinti paslaugų kokybę“, – sakė P.Keras.
Vėliau, jei miesto taryba pritars, bus siekiama, kad maršrutiniuose taksi būtų įdiegta elektroninio bilieto sistema.
Būsimi bedarbiai valdžiai nerūpi
Mindaugas Stabingis, Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos narys
„Maršrutinių taksi įmonių vadovai ir darbuotojai išgyvena nežinomybę. Ne viena firma savivaldybę yra padavusi į teismą dėl sutarčių nepratęsimo. Kaip bylos baigsis, sunku pasakyti. Taip pat vežėjai svarsto, ar nesikreipti į teismą ir dėl būsimų nuostolių, kai leidimai vežti gyventojus mikroautobusais baigsis.
Maršrutinių taksi firmų atstovai studijuoja savivaldybės paskelbto konkurso vežti gyventojus naujais maršrutais sąlygas. Įrodymų neturiu, bet man atrodo, kad jos palankios vienai didelei, daug apyvartinių lėšų turinčiai įmonei.
Reikalaujama, kad mikroautobusai būtų nauji. Vienas toks automobilis kainuoja 200 tūkstančių litų be PVM. Vienu maršrutu kursuos 10 mikroautobusų, vadinasi, įmonė turi investuoti 2 milijonus litų.
Smulkesniems vežėjams tai per sunki našta. Gaila, bet smulkiuoju ir vidutiniu verslu valdininkai visiškai nesirūpina. Nesirūpina ir tuo, kad darbą praras per 100 vairuotojų ir daugybė kitų dabartinėse maršrutinių taksi įmonėse dirbančių kauniečių.“